23 oct. 2023 | 17:25

Mașinile electrice se vând din ce în ce mai bine: Ce arată datele

ACTUALITATE
Mașinile electrice se vând din ce în ce mai bine: Ce arată datele

Vânzările de vehicule electrice au crescut cu 13% la 187.358 în septembrie.

Mașini noi

Vânzările europene de mașini noi au menținut o creștere de două cifre în septembrie, în ciuda ratelor mai mari ale dobânzilor care au crescut costul achiziționării unei mașini.

Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 11%, până la 1,17 milioane de unități pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie, potrivit datelor de la grupul de lobby din industrie ACEA, vineri, înregistrările de comenzi ajutând producătorii să depășească presiunea din cauza costurilor de finanțare mai mari pentru clienți.

Citește și Industria auto europeană se confruntă cu probleme: Cum poate crește adopția de mașini electrice

Rezultatul a marcat a 14-a lună consecutivă de creștere în Europa.

Vânzările de vehicule complet electrice au crescut, de asemenea, cu 13%, până la 187.358.

Piața auto din Europa se hrănește în continuare cu cererea reținută, ceea ce ajută la compensarea vântului în contra și a inflației ridicate care strânge bugetele consumatorilor.

Prognoză ridicată

Bloomberg Intelligence și-a ridicat luna aceasta prognoza de vânzări de mașini noi pentru regiune la 14% pentru anul acesta, de la 9%, dar a spus că reducerea problemelor legate de lanțul de aprovizionare va face ca producția de mașini să depășească cererea în al patrulea trimestru.

Renault a declarat săptămâna aceasta cartea de comenzi în Europa a rămas robustă, dar există semne de reticență a consumatorilor.

Citește și Noi mașini electrice de la Jeep, Opel, Lancia și DS, din 2024. Modele se vor fabrica în Italia

Comenzile de vehicule electrice ale Grupului Volkswagen din al treilea trimestru nu au îndeplinit obiectivele, în special în Europa, forțând compania să concedieze lucrători temporari și să reducă schimburile în fabricile germane în ultimele săptămâni.

Câștigurile puternice din acest an provin de la o bază scăzută, iar cererea de autoturisme rămâne cu aproximativ o cincime sub nivelurile de dinainte de pandemie, în contextul unei perspective întunecate.

Probleme pentru Germania

Germania, cea mai mare economie a Europei, nu a crescut în mai mult de un an și pare pregătită pentru o recesiune dublă.

Citește și Tranziția la mașini electrice, mai dificilă decât pare. Ce urmează pentru fanii autoturismelor “verzi”

În plus, amenințarea unui război mai larg în Orientul Mijlociu are potențialul de a perturba economia globală dacă mai multe țări sunt atrase în conflictul Israel-Hamas.

Câștigurile din Franța au contribuit la compensarea unei scăderi de 29% în Germania, unde stimulentele pentru vehicule electrice pentru cumpărătorii de afaceri s-au încheiat.