Mașinile electrice câștigă tot mai mult teren: ce se întâmplă cu prețurile
Prețurile modelelor de vehicule electrice mai mici vor rivaliza cu cele ale mașinilor cu motor cu combustie până la mijlocul anilor 2020, a spus Agenția Internațională pentru Energie.
Prețurile modelelor de vehicule electrice mai mici vor scădea pentru a rivaliza cu cele ale mașinilor cu motor cu combustie din Europa și America de Nord până la mijlocul anilor 2020, a spus Agenția Internațională pentru Energie.
Vânzările de vehicule electrice la nivel global sunt de așteptat să crească cu 35% în acest an, până la 14 milioane, a spus organismul din Paris, reprezentând 18% din piața de autoturisme, în creștere de la doar 4% în 2020.
„Așteptările noastre actuale este că putem vedea paritatea prețurilor la mașinile electrice mici și mijlocii în America de Nord și pe piețele europene undeva la mijlocul anilor 2020”, a declarat Timar Guel, șeful AIE pentru politicile de tehnologie energetică.
Ce se întâmplă cu SUV-urile
Pentru mașinile mai mari, cum ar fi SUV-urile și pickup-urile, este posibil ca paritatea de cumpărare să vină mai târziu, probabil în anii 2030, a adăugat Guell.
China ocupă un loc proeminent în perspectivele anuale ale AIE privind vehiculele electrice, reprezentând jumătate din vehiculele electrificate de pe drumuri la nivel mondial, inclusiv mașini complet electrice și hibride plug-in, și 60% din vânzările de vehicule electrice anul trecut au avut loc acolo.
Țara a văzut, de asemenea, prețurile pentru unele modele de vehicule electrice mai mici scăzând față de cele ale echivalentelor lor cu motor cu combustie, a spus Guell.
Agenția și-a ridicat previziunile privind vânzările de vehicule electrice, în parte din cauza Legii de reducere a inflației din SUA, care sprijină industria ecologică și subvenționează achiziționarea de vehicule electrice de către consumatori.
SUV-urile și mașinile mari reprezintă aproape două treimi din vehiculele electrice din China și Europa și o proporție mai mare în S.U.A.
În economiile emergente și în curs de dezvoltare, vehiculele electrice cu două și trei roți sunt mai multe decât mașinile. Potrivit studiului, peste jumătate dintre înmatriculările de mașini cu trei roți din India în 2022 au fost electrice.
Guvernele investesc în extinderea vehiculelor electrice din preocupările legate de mediu, pentru a stimula politica industrială și pentru a reduce dependența de petrol.
Cererea de petrol va scădea cu 5 milioane de barili pe zi până în 2030 din cauza tranziției EV, a declarat directorul executiv al AIE, Fatih Birol.