Mașina ajunsă la RAR care a lăsat inginerii cu gura căscată: veche, veche, dar nu-ți vine să crezi cât valorează
Registrul Auto Român (RAR) a postat pe Facebook imagini cu un autoturism Jaguar E Type din 1973, „o emblemă a automobilelor americane”, care a fost dus la verificări la RAR Ia;i.
”Atenție, imagini cu un puternic impact emoțional pentru pasionații de mașini! Îi invidiem pe colegii de la RAR Iași, dar îi rugăm să ne mai spună poveștile unor astfel de autovehicule. Deși par aliniate la start pentru o cursă în care s-ar putea întrece clasicul, rafinamentul și exclusivismul, întâlnirea celor două #RARități a fost doar o întâmplare…fericită”, explică Registrul Auto Român.
„Trecut puțin de 50 de ani, Jaguar E Type încă impresionează prin performanțe și design, chiar dacă este un simbol al secolului trecut. Printre caracteristici se numără caroseria monococă, discurile de frână la toate roțile, servodirecția, suspensia independentă, motorul V12, cei 314 CP și viteza maximă de până la 240km/h.
Această mașină se poate lăuda cu declarația de dragoste pe care i-a făcut-o însuși Enzo Ferrari: “Jaguar E type este cea mai frumoasă mașină din lume!”
Fără a avea nevoie de prea multe prezentări, “îmbrăcat” în albastru, un supercar Lamborghini Huracan, fabricat în 2015 și propulsat de 600 CP.
P.S. Colegii de la RAR Iași spun că ambele #RARități au ieșit învingătoare la numărul de fotografii făcute de cei care le-au admirat”, a concluzionat RAR pe pagina sa de Facebook.
O raritate
În urmă cu câteva zile, pe pagina RAR a fost prezentat un Cadillac Coupe DeVille din 1977, „o emblemă a automobilelor americane”.
Sub titlul „#RARități”, Registrul Auto Român publică adesea imagini cu automobile deosebite.
E-Type a fost bazat pe mașina de curse Jaguar D-Type, care a câștigat 24 de ore de la Le Mans timp de trei ani consecutiv, începând cu 1955.
E-Type a folosit ceea ce a fost, la începutul anilor 1960, un principiu de design inedit, cu un cadru auxiliar frontal care transporta motorul, suspensia față și caroseria față fixate direct pe cuva caroseriei. Nu era nevoie de șasiu cu cadru de scară, așa cum era obișnuit la acea vreme, și ca atare primele mașini cântăreau doar 1.315 kg.