01 aug. 2023 | 20:25

Maserati are o strategie bine pusă la punct: de ce nu vrea să copieze Tesla

ACTUALITATE
Maserati are o strategie bine pusă la punct: de ce nu vrea să copieze Tesla

Marja de profit a Maserati a crescut la 9,2% în prima jumătate a anului, iar marca Stellantis este pe cale să ofere o marjă de 15%.

Maserati nu va începe sau nu se va implica niciodată într-un război al prețurilor cu concurenții, a spus CEO-ul Davide Grasso.

„Am fi complet dezechilibrati din punct de vedere strategic dacă am face asta”, a spus Grasso într-o conferință de presă vineri.

„Prețul este un element foarte critic în general, dar în special pentru un brand de lux. De aceea este important să nu fim conduși de volume”, a spus Grasso.

„Scopul nostru este să facem cele mai bune mașini pe care le putem face pentru ca cineva să le aprecieze și să plătească prețul.” el a spus.

Maserati își examinează din ce în ce mai mult dealerii pentru a se asigura că mențin disciplina în ceea ce privește prețurile. „Nu vrem să trimitem un mesaj greșit clienților”, a spus Grasso.

Pe măsură ce tensiunile lanțului de aprovizionare se reduc, în special în jurul semiconductorilor, care au afectat enorm producția de mașini la nivel mondial, analiștii se tem că producătorii auto s-ar putea grăbi să reducă prețurile pentru a proteja cota de piață și, de asemenea, pentru a ține pasul cu Tesla, care a introdus reduceri de preț pe mai multe piețe.

Profituri mai mari

Maserati a livrat 15.300 de vehicule în prima jumătate a anului susținut de SUV-ul Grecale și Gran Turismo.

În Italia, Grecale pleacă de la un preț de 81.000 de euro (89.375 dolari) inclusiv taxa de vânzare, în timp ce mașina sport de vârf MC20 Cielo are un preț de la 268.000 de euro.

Maserati din Modena, unitate autonomă din cadrul Stellantis, a înregistrat un profit operațional ajustat de 121 de milioane de euro în primul semestru, aproape dublat față de aceeași perioadă a anului 2022. Marja profitului operațional ajustat a crescut la 9,2 la sută de la 6,6 la sută.

CFO Stellantis, Natalie Knight, a declarat la începutul acestei săptămâni Maserati este pe cale să ofere o marjă „sustenabilă” de 15% anul viitor. Pe termen lung, producătorul de automobile țintește o marjă de 20 la sută.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a exclus orice IPO sau plan de spin-off pentru brand.

Grasso a declarat vineri: „Este ceva care nu este la orizont pentru noi, suntem suficient de ocupați cu gestionarea mărcii și a complexității afacerii în aceste zile”.