Magazinele mici, în pericol: strategia care le-ar putea ajuta să depășească criza economică

de: Iulia Kelt
27 04. 2023

Alimentele și viața, în general, costă din ce în ce mai mult, în ultima perioadă, în Europa. Evident, acesta nu este altceva decât un joc de domino în care absolut toată lumea are de pierdut.

Pe măsură ce oamenii își reduc costurile, retailerii din segmentul de mijloc încep să piardă, la rândul lor.

În mod absolut bizar, sectorul de lux încă funcționează bine.

„Dacă nu oferi cu adevărat cel mai bun preț și nu ești pe segmentuld e lux, atunci ai probleme”, a declarat Thomas Harms, de la EY, la congresul de la Barcelona.

Retailerii din sectorul mijlociu au suferit, în lunile precedente, pierderi, întrucât cumpărătorii au ales să-și gestioneze cu mai mare grijă portofelul, pe fondul costurilor tot mai mari la energie.

Cum se adaptează vânzătorii la situația actuală

În consecință, mulți dintre retaileri au început să gândească noi strategii de marketing menite să-i readucă pe cumpărători în „curtea lor”. Ne referim, în acest caz, la programe de loialitate, promoții, dar și îmbunătățirea experienței online a utilizatorului.

Magazinele clasice au șanse reale să treacă printr-o perioadă dificilă dacă nu fac urgent schimbări cu privire la viziunea pe care o promovează. Îmbunătățirea serviciilor digitale este esențială în 2023, mai ales în contextul pandemiei care ne-a obișnuit pe toți să apelăm mai degrabă la internet pentru a ne face cumpărăturile.

Un pic mai bine, în acest sens, stă Asia. Un sondaj a arătat că 76% dintre respondenți au speranțe că economia acestui continent va fi din ce în ce mai înfloritoare în următoarea perioadă, cu creșteri masive de la an la an.

Fenomenul ar putea fi conturat și de revenirea Chinei pe piață, după eliminarea tuturor restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19.

Rămâne, totuși, de văzut cum se vor adapta situației micile afaceri românești. Cele „de cartier” cu siguranță vor avea mult de muncă, de vreme ce prețurile de achiziție din supermarketuri sunt și așa mari, la care se adaugă și profitul micii afeceri.