Lovitură surprinzătoare pentru șoferii tineri din România. Decizia de la Bruxelles care schimbă Codul Rutier
Numărul celor care își pierd viața în trafic, mai ales pe străzile din România, este șocant. Din acest motiv, Codul Rutier trebuie deseori actualizat în speranța reducerii accidentelor, iar multe dintre măsurile în acest sens vin de la Comisia Europeană și urmează să fie introduse în fiecare țară membră UE, inclusiv a noastră.
O nouă directivă a Comisiei Europene vine cu o lovitură dureroasă pentru tinerii șoferi din România. Aceasta include restricții de circulație pentru șoferii începători, atât pe timp de noapte, cât și pe autostrăzi. Practic, tinerii șoferi nu vor mai putea circula decât în localitate pe timp de zi sau, într localități, doar pe drumuri județene și naționale, fără autostrăzi. Ca referință, noapte se traduce prin intervalul 00:00 – 06:00.
Reguli noi pentru șoferii începători
Printr-o nouă directivă UE, este interzis condusul pe timpul nopții de către șoferii începători. În plus, după încheierea perioadei de probă a acestora, de un an, ei sunt obligați să susțină din nou examenul de circulație, cu mențiunea explicită a interdicției de circulație în intervalul 12 noaptea – 6 dimineața. O altă particularitate care s-ar putea să-i frustreze pe tinerii vitezomani vizează imposibilitatea de a circula pe autostradă sau, dacă se ambiționează să facă acest lucru, să mențină o viteză mai mică de 90km/h și doar pe prima bandă.
Părțile bune și mai puțin bune din noul Cod Rutier
O interpretare interesantă a noilor măsuri a fost verbalizată de Titi Aur, expert în siguranță rutieră.
„Orele sunt date în sensul ca să nu plece proaspătul șofer noaptea pe la cluburi. Dacă vine de la școală sau de la serviciu la ora 18:00, normal că vine noaptea în perioada aceasta.
Mie mi se pare un pic exagerată, iar eu nu aș susține-o. Cred că educarea celor de la volan este mult mai benefică sau avantajoasă decât să le pui tot felul de restricții. Ce face dacă a întârziat sau dacă are o urgență?
Viteza cea mai sigură de deplasare este cea cu care se deplasează coloana în care ești. Dacă o coloană merge cu 95-97km/h într-o zonă cu limită de 90 km/h, e bine să mergi și tu așa, chiar dacă ești în zona de ilegal, dar e mai sigur decât atunci când toți vor să te depășească.
Dacă mergi prea tare te pui în pericol, dacă mergi mai încet, în jurul tău va fi un pericol permanent, pentru că toți te depășesc. Nu cred nici în această măsură cu limitare pe autostradă la 90km/h, pentru că va încurca camioanele”, a declarat Titi Aur pentru DCNews.ro.