Lovitura momentului pentru gigantul Orange, toți clienții trebuie să știe: aici se simte victoria Digi RCS RDS
În ultimii ani, Digi RCS RDS a făcut o treabă din ce în ce mai bună în a atrage clienți de la concurență, în timp ce Orange și Vodafone par doar să facă economie și scadă calitatea serviciilor oferite clienților, în contextul în care prețurile practicate sunt semnificativ mai mari decât în urmă cu ceva timp. În acest context, nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră performanța financiară a Orange România.
În această săptămână, Orange România a publicat cel mai recent set de rezultate financiare, iar valorile nu sunt neapărat o sursă de bucurie, având în vedere că s-au dus în jos. În intervalul aprilie – iunie, filiala autohtonă a gigantului a înregistrat o cifră consolidată în valoare de 377 de milioane de euro, în scădere cu 1,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, trimestrul doi.
Ce se întâmplă cu Orange România, de unde vine scăderea
La prima vedere, veniturile sunt stabile pentru Orange România. Dacă te uiți însă mai atent, începi să vezi crăpăturile în modelul de afaceri. Nu de alta, dar deși au crescut vânzările de echipamente și servicii de fibră optică, în mod real, s-au diminuat veniturile mai ales din cauza declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieței. Nu a ajutat nici reducerea tarifelor de terminare.
Dincolo de asta, cifra de afaceri a Orange pe prima jumătate a anului este 759 de milioane de euro. La 30 iunie 2023, Grupul Orange România furniza servicii mobile către 9,8 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit, către 1,2 milioane de clienți, conform Profit.ro.
În ceea ce privește proiectele, Orange continuă dezvoltarea infrastructurii 5G/5G+. Din acest motiv, rețeaua de mare viteză este acum disponibilă în Oradea și Satu Marea, numărul total al orașelor acoperite ajungând la 33, la final de trimestrul doi.
”Orange România a intensificat acțiunile de extindere a rețelei, pentru a oferi acces la internet unui număr cât mai mare de români. Astfel, pe parcursul T2 2023 acoperirea 4G a ajuns la 98,75% din populație, în timp ce rețeaua 4G+ acoperă 81,48% din populație. În ceea ce privește serviciile de internet de mare viteză și TV prin fibră optică, peste 500 de noi localități au fost acoperite în primul semestru al anului.”, se mai arată în comunicatul companiei.