Lexus se inspiră din filmele SF: Mașinile electrice rupte din Blade Runner
Președintele Lexus, Takashi Watanabe, spune că modelele conceptuale dezvăluite la Japan Mobility Show prezintă o previzualizare a vehiculelor electrice critice de următoarea generație care vor apărea pe piață din 2026.
Concepte din viitor
Cele mai recente mașini-concept electric futuriste ale Lexus indică o transformare radicală în doar trei ani, pe măsură ce principalul brand premium din Japonia lansează o nouă generație de vehicule reproiectate pe cale de a deveni un brand exclusiv pentru vehicule electrice.
Revoluția viitoare a fost întruchipată pentru prima dată la Salonul de Mobilitate din Japonia, când directorii au renunțat la sedanul LF-ZC și modelele emblematice LF-ZL.
Președintele internațional Lexus, Takashi Watanabe, a declarat că modelele conceptuale prevăd noul val critic de vehicule electrice care va apărea pe piață începând cu 2026. Platforma lor complet nouă de vehicule electrice și tehnicile de producție reprezintă marele pariu al Toyota Motor Corp de a ajunge la conducerea globală Cursa EV.
Citește și Lexus vrea să domine Europa: cum vrea să rivalizeze cu Mercedes, când apare noul vehicul hibrid
LF-ZC își primește numele de la Lexus Future Zero-emission Catalyst pentru rolul său de vehicul de început care urmează să fie lansat în 2026. Va accelera trecerea Lexus către vânzarea numai de vehicule electrice până în anul 2035.
Cu silueta sa dramatică, LF-ZC este probabil un sedan doar pentru că are patru uși. De la nasul ascuțit până la spatele fastback, mașina arată la fel de sportivă, pe atât de luxoasă.
„Vârful de lance”
LF-ZL derivă din luxul cu emisii zero. Acesta sugerează un viitor flagship Lexus EV. Vehiculul prezintă integrarea perfectă a software-ului și hardware-ului într-o caroserie care se întinde pe 5,3 metri, doar puțin mai lungă decât sedanul Lexus LS de astăzi.
Caracteristica principală a lui LF-ZL este o tehnologie Interactive Reality in Motion care le permite șoferilor să interacționeze cu lumea care trece prin gesturi și conversații naturale.
Sistemul, dezvoltat de Woven by Toyota, filiala de software a producătorului de automobile, a fost demonstrat înaintea Salonului de Mobilitate din Japonia. Le permite ocupanților vehiculului să arate fereastra și să aibă un asistent digital Lexus, cum ar fi Amazon Alexa, să răspundă la întrebările lor despre ceea ce văd.
Lexus se bazează pe aceste EV-uri de ultimă generație pentru a-l ajuta să vândă 1 milion de EV-uri anual în 2030. Aceasta reprezintă o creștere uriașă. Mărcile Toyota și Lexus combinate au vândut puțin sub 25.000 de vehicule electrice în întreaga lume în 2022. Anul acesta, Lexus a vândut doar 2.511 crossovere electrice RZ, cea mai nouă ofertă de vehicule electrice, în SUA până în septembrie.
Liderul american de vehicule electrice, Tesla, în schimb, a vândut 1,3 milioane de vehicule la nivel global în 2022.
Citește și Lexus nu renunță la mașinile hybrid: când apare LBX, noul SUV dde mici dimensiuni
Lexus speră că tehnologia EV și tehnicile de producție reînnoite îl vor ajuta să ajungă din urmă și să rămână în fața rivalilor, chiar dacă producătorii de automobile din întreaga lume intensifică vehiculele electrice.
Viitoarele vehicule electrice ale Lexus promit baterii mai avansate, care oferă aproape dublul autonomiei celor actuale. Vehiculele electrice vor avea sisteme steer-by-wire cu mânere tip jug. Componentele reduse vor permite dimensiuni de ansamblu mai compacte, cu interioare și mai spațioase.
Design-urile se vor lăuda cu coeficienți de rezistență de divizare a aerului în jur de 0,2 pentru o aerodinamică elegantă care ajută la îmbunătățirea autonomiei de condus, dar, de asemenea, conferă noii linii Lexus un profil modern distinct.
În interior, vehiculele vor folosi un nou sistem de operare software puternic numit Arene, care permite funcții avansate, cum ar fi recunoașterea vocii și controlul gesturilor.
Și metodele de producție de pionierat, cum ar fi turnarea giga și liniile de asamblare flexibile, vor permite mașinilor să se conducă singure prin fabrică.
Ce pregătește Lexus
LF-ZC oferă cea mai clară privire de până acum asupra a ceea ce este în pregătire.
Linia de centură ultrascăzută a mașinii își propune să îmbunătățească manevrabilitatea și răspunsul, datorită bateriilor litiu-ion de ultimă generație, care împachetează mai multă putere în module mai subțiri.
Inginerii Lexus speră că dinamica plantată, care îmbrățișează pământul, va distinge vehiculele de vehiculele electrice de astăzi, care tind să circule înalt pe baterii stivuite.
„Vrem să ne despărțim de conceptul tradițional”, a declarat șeful de design global Lexus, Koichi Suga, la un briefing înainte de prezentare. „Am încercat să oferim un design care arăta grozav la prima vedere. Totul este despre împingerea granițelor într-o nouă direcție.”
Toyota prevede o baterie litiu-ion de înaltă performanță, cu o autonomie de peste 800 de kilometri care va ajunge în 2026 și o altă baterie capabilă să depășească 1.000 de kilometri în 2027-28. Aceasta se compară cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri la vehiculele electrice de generație actuală Toyota Motor, așa cum este exemplificată de crossover-ul Toyota bZ4X.
Citește și Lexus investește în piața europeană: ce este noul hibrid LBX
Aceste evaluări se bazează pe Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial, sau WLTP, care este considerată mai optimistă decât standardul american stabilit de EPA.
Gama lui LF-ZC primește un impuls din designul său cu un coeficient de rezistență super-slick de 0,2. Nasul coborât nu numai că îmbunătățește fluxul de aer, ci oferă și o vizibilitate mai bună.
Pentru a extinde interiorul în timp ce micșorează dimensiunea totală, inginerii lucrează cu furnizorii pentru a reduce dimensiunile componente precum motoarele, invertoarele și unitățile de încălzire și aer condiționat.
„Arhitectura de ultimă generație ne permite să schimbăm radical distribuția spațiului dintre om și mașină și să oferim mai mult mai puțin”, a declarat Simon Humphries, directorul general de branding al Toyota, la briefingul înainte de prezentare.
„Șoferul avansează, câștigând eficiența spațiului într-o amprentă mai mică și mai ușoară. O mulțime de evoluții în bateriile au permis acest lucru.”