Legătura ciudată dintre Euro 7 și mașinile electrice: cum este încetinită tranziția, conform Renault
De Meo de la Renault i-a criticat pe parlamentarii europeni pentru că au propus o nouă reglementare pentru poluanții motoarelor cu combustie, care ar distrage atenția industriei de la trecerea exclusivă la electricitate.
CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că regulile de emisii Euro 7 propuse de Uniunea Europeană pentru vehicule vor distrage atenția industriei auto de la calea către electrificare și a mulțumit guvernului italian pentru că li s-a opus.
Țările și parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an noua propunere de legislație Euro 7 care înăsprește limitele de emisie ale vehiculelor pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon și este concepută pentru a se aplica mașinilor și furgonetelor din iulie 2025 și autobuzelor și camioanelor doi ani mai târziu.
Investiții degeaba
În același timp, Comisia Europeană a stabilit un termen limită pentru 2035 pentru eliminarea treptată a producției de mașini pe bază de combustibili fosili, deși a introdus recent o scutire pentru acele vehicule care funcționează cu combustibili electronici.
„Vor să introducă o nouă reglementare care să ne distragă atenția de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus de Meo. „Acest lucru ar necesita să punem mulți bani pe lucruri care nu au viitor, așa că aș vrea ca Uniunea Europeană să-și poată revizui intențiile” de a aproba regulamentul Euro 7 în modul propus în prezent.
De Meo, un cetățean italian care este și președinte al grupului european de lobby auto ACEA, a vorbit de la distanță la un eveniment la Trento, Italia, vineri.
De Meo a spus că în lupta sa împotriva reglementării Euro 7, ACEA a fost aliniată cu guvernul italian. „Italia a luat o poziție foarte clară în acest sens și îi mulțumim pentru sprijinul acordat”, a spus el.
La începutul acestei luni, ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că Italia și aliații din UE „au cifrele” pentru a bloca regulamentul Euro 7.