La ce se uită românii când fac cumpărături: cât de mult contează prețul, brandul în 2023
Românii vor acorda anul acesta o mai mare importanţă preţului produselor decât mărcii.
Acest lucru va fi dificil, deoarece acţionarii pun o presiune tot mai mare pe majorarea preţurilor pentru a compensa creşterea costurilor, potrivit studiului Deloitte Retail industry outlook 2023.
De asemenea, şapte din zece participanţi spun că gestionarea forţei de muncă este principala provocare a acestui an şi aproape toţi sunt de părere că inflaţia le va afecta profitabilitatea. Mai mult, schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecinţe asupra activităţii lor pe termen mediu.
Românii se uită la prețuri
Studiul mai semnalează că 70% dintre comercianţi consideră că persistenţa deficienţelor pe lanţurile de aprovizionare va afecta creşterea companiilor din domeniu în 2023. Pentru a face faţă provocărilor legate de schimbarea comportamentului consumatorilor, comercianţii trebuie să îşi îmbunătăţească infrastructura de comerţ online, respectiv serviciile de livrare, de retur şi să dezvolte vânzările prin intermediul reţelelor sociale.
Pe de altă parte, cumpărătorii online au aşteptări tot mai mari cu privire la livrarea comenzilor. Astfel, opt din zece comercianţi anunţă investiţii semnificative în modernizarea lanţurilor de aprovizionare şi distribuţie în acest an. Mai mult de două treimi sunt foarte încrezători că vor putea oferi consumatorilor o experienţă cursivă de cumpărare, dar, în acest scop, trebuie să investească în soluţii de livrare mai profitabile, cum ar fi centrele automate de procesare a comenzilor, care ajută la creşterea capacităţii de stocare, a vitezei de transfer, la ambalarea comenzilor pentru mai multe magazine şi, în final, la eficientizarea utilizării resursei umane.
În plus, utilizarea inteligenţei artificiale în sistemele de analiză poate să ajute la prevenirea retururilor frauduloase, prin identificarea clienţilor de încredere, şi la scurtarea perioadei de rambursare a banilor, arată studiul. De asemenea, pe măsură ce asimilează schimbările intervenite în comportamentul consumatorilor, comercianţii văd un potenţial tot mai mare de creştere a comerţului „social”, astfel că 60% estimează că consumatorii vor plasa comenzile direct pe reţelele sociale în acest an.