Kia știe care este viitorul SUV-urilor: cum vor arăta noile modele în viitor
Sistemele de propulsie electrice ar putea modifica drastic forma familiară a SUV-urilor în viitor.
Şeful de design Kia, Karim Habib, a sugerat că SUV-ul viitorului ar putea fi diferit de modelele de astăzi, în parte din cauza adoptării mai largi a grupurilor motopropulsoare electrice şi a mai multă libertate pe care acestea le oferă designerilor.
Producătorul de automobile sud-coreean se referă la filosofia sa actuală de design ca Opposites United. Acest limbaj de stil dramatic a condus la crearea de vehicule atrăgătoare precum Sportage, Sorento, EV6, EV9 și conceptul EV5. EV9 este poate cel mai dramatic dintre toate și, deși are potențialul de a fi un vânzător puternic, Habib crede că „post-SUV-ul vine”.
„Nu îmi place să pretind că pot spune oamenilor ce vor face în viitor”, a spus Habib, întrebat de Autocar dacă vom avea întotdeauna SUV-uri. „SUV-urile au fost poate o învățare de la oamenii care conduceau [MPV-uri] și s-au săturat de asta. Vine post-SUV-ul.”
Mai multă eficiență
Habib a adăugat că „există modalități mai eficiente de a face spațiu” atunci când un SUV are un grup motopropulsor electric. De exemplu, cabina unui SUV electric poate fi mai mare decât cea a unuia propulsat de un motor cu ardere din cauza lipsei unui tunel de transmisie și a nefiind nevoie de un compartiment mare pentru motor.
„Cred că [ne aflăm] într-o lume în care progresul tehnologic trebuie să fie vizibil”, a adăugat șeful de design al Kia. „Dacă SUV-ul nu reușește să arate asta, nu va supraviețui. Dacă reușim să creăm vehicule care sunt SUV-uri care simt că progresează, cred că vor supraviețui. Deci, cred că aceasta este mai mult întrebarea decât tipologia propriu-zisă: ce simbolizează ea?”
Interesant este că lui Habib nu-i plac SUV-urile moderne care încearcă să fie cât mai elegante posibil în încercarea de a-și mări autonomia. El rămâne un mare fan al vehiculelor precum Land Rover Defender și Jeep Wrangler și crede că formele lor simple sunt ceva ce nu ar trebui pierdut.
„Dragostea pentru acea proporție autentică face parte din asta”, a spus el. „Și ca să fiu sincer, celălalt motiv este acum că SUV-urile EV încearcă toate să fie super-sleek, așa că am vrut doar să încercăm să nu facem asta și [totuși] să încercăm să obținem eficiența aerodinamică care ne-ar duce la gamă pe care vrem să o avem.”