20 mart. 2023 | 11:33

Jocul metavers „Second Life” primește o aplicație pe smartphone: originalul a fost lansat acum două decenii, a făcut „valuri” și a fost o inspirație în domeniu

ACTUALITATE
Jocul metavers „Second Life” primește o aplicație pe smartphone: originalul a fost lansat acum două decenii, a făcut

Cu aproape două decenii înainte ca Facebook și alții să vorbească despre metavers, Second Life le permitea milioanelor de utilizatori să joace în lumi virtuale.

Second Life a făcut făcut valuri semnificative în urmă cu mai bine de două decenii. Linden Lab a creat în urmă cu 14 ani o experiență socială online care părea să nu fie un joc, ci mai degrabă era un simulator de viață. Intitulat Second Life, respectivul titlu a servit ca inspirație pentru mai multe jocuri al căror scop implica un volum semnificativ de explorare.

Second Life se va putea juca pe smartphone

Acum, după tot acest timp, dezvoltatorul Linden Labs a anunțat că dezvoltă o versiune mobilă a jocului, conform Ars Technica. O versiune beta este de așteptat să fie lansată la sfârșitul acestui an.

Într-un videoclip YouTube postat pe forumul comunității Second Life, editorul a detaliat câteva detalii despre aplicația mobilă. Este construit folosind Unity, în principal, astfel încât va fi ușor să construiești și să distribui jocul atât pe telefoane/tablete iOS, cât și pe Android. De asemenea, arată câteva imagini cu personaje și medii, dar și cum Linden Labs va încerca să se asemene cât mai mult cu jocul desktop.

Facebook s-a chinuit să declanșeze metaversul, dar până în prezent au fost create peste 73 de milioane de conturi pentru Second Life, iar numărul de utilizatori activi a ajuns la 900.000 în timpul pandemiei – la 17 ani de la lansarea jocului. Evenimentele virtuale tipice includ „spectacole de muzică live, târguri de cumpărături, convenții de fan fiction, lecturi de cărți și poezii, prelegeri academice, prezentări de modă și expoziții de artă”, a declarat compania pentru Vice în 2020.

Linden Labs a lucrat la o versiune VR a jocului, numită Sansar, dar a sfârșit prin a opri dezvoltarea și a vândut drepturile în 2020. Compania a spus că a făcut acest lucru pentru că adoptarea căștilor VR nu a venit la fel de repede pe cât a sperat. În acest scop, un pivot către mobil are sens, dar rămâne de văzut dacă oamenii vor fi în continuare interesați de Second Life după tot acest timp.