24 apr. 2023 | 13:25

Jaguar Land Rover se reinventează: ce se întâmplă cu faimoasele branduri de lux

ACTUALITATE
Jaguar Land Rover se reinventează: ce se întâmplă cu faimoasele branduri de lux

Strategia „House of Brands” a JLR va crea subbrandurile Range Rover, Discovery, Defender si Jaguar.

Jaguar Land Rover se va numi acum JLR după schimbarea strategiei de marketing care mută accentul pe cele patru mărci: Range Rover, Discovery, Defender și Jaguar.

JLR va deveni o „casă a mărcilor” într-o schimbare de strategie care va ajuta la „amplificarea unicității mărcilor noastre britanice de caracter”, a declarat Gerry McGovern, director de creație, într-un comunicat.

JLR a încercat în ultimii ani să-și separe gama de SUV-uri și să creeze mai multă distincție între vehicule, oferindu-le personalități discrete.

Strategia Land Rover din 2021 a fost de a separa vehiculele în trei „piloni”, Range Rover luând conducerea în privința luxului, Discovery concentrându-se pe familii și Defender bazându-se pe rădăcinile sale off-road pentru a se majora în durabilitate.

Cu strategia actualizată, fiecare pilon Land Rover este transformat într-o marcă cu drepturi depline, alături de noul Jaguar.

O schimbare interesantă

JLR a anunțat că prima mașină Jaguar din noua sa strategie va fi un GT electric cu patru uși, cu un preț de peste 124.200 USD, cu o autonomie de până la 700 de kilometri.

Absența numelui Land Rover a creat controverse pe rețelele de socializare din Marea Britanie, unii comentatori presupunând că JLR a renunțat la acest nume. Cu toate acestea, JLR a confirmat că numele va continua ca o insignă pe SUV-urile sale pentru a servi drept „marca de încredere”.

„Land Rover va rămâne. Este puternic, bine cunoscut și vom folosi această forță colectivă pentru a oferi mărcilor noastre autenticitate și scop”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Automotive News Europe.

JLR își va reutiliza showroom-urile pentru a încorpora noile mărci, unele vânzându-le pe toate cele patru, iar altele concentrându-se mai mult pe un număr redus. Aspectul este încă în curs de perfecţionare, dar va avea „fără birouri, mobilier mai moale şi o experienţă de lux mult mai orientată spre client”, a declarat Paddy McGillycuddy, şeful JLR din Marea Britanie, pentru Automotive News Europe.