Industria auto europeană, față în față cu schimbarea: Ce spun experții
Sectorul auto are probleme în parte pentru că UE încearcă să-și regleze drumul către un viitor complet electric, fără a aprecia implicațiile pentru industrie, a spus președintele Anfia, Roberto Vavassori.
Investigația europeană a vehiculelor electrice ieftine din China este apreciată, puțin târziu și nu va fi suficientă singură pentru a inversa averea regiunii, potrivit Roberto Vavassori, președintele asociației industriei auto din Italia.
Sectorul auto are probleme în parte pentru că Uniunea Europeană încearcă să-și regleze drumul către un viitor integral electric, fără a aprecia implicațiile pentru industrie, a declarat Roberto Vavassori, șeful asociației comerciale cunoscută sub numele de Anfia și director executiv al furnizorului de frâne Brembo, într-un interviu pentru Bloomberg News.
Întrebat dacă acesta este mulțumit de anunțul Comisiei Europene, acesta a declarat că e un pas în direcția corectă.
„Ancheta este cu siguranță binevenită, dar cu siguranță vine și cu cel puțin un an și jumătate prea târziu. O sondă serioasă și eficientă ar fi trebuit să aibă loc în liniște. Mi-ar fi plăcut să văd această declarație însoțită de niște rezultate.
Acum că navele pline cu vehicule electrice chinezești și-au părăsit țărmurile și se îndreaptă spre Hamburg și alte porturi europene, este puțin târziu să semnalăm că începem o anchetă, mai ales într-un moment al relațiilor politice și comerciale foarte delicate dintre Europa și China”.
Situație dificilă
Mai mult, atunci când a fost întrebat legat de tarife, acesta consideră că ar fi trebuit luate decizii mult mai repede.
„Sunt lucruri pe care ar fi trebuit să le facem cu ani în urmă, în primul rând să instituim tarife egale pentru mașinile europene care merg în China și mașinile chinezești care vin în Europa.
După cum au subliniat deja mulți directori generali ai producătorilor de automobile, în prezent există o diferență intolerabilă și sincer de neînțeles între tratamentele tarifare pentru mașinile care intră în diferite țări. Acesta este un lucru care ar fi trebuit rezolvat imediat.
Un vehicul electric chinezesc care intră în Europa plătește un tarif de 10 la sută, în timp ce unul european care intră în China plătește, în funcție de caracteristicile sale, între 15 la sută și 25 la sută. Acest lucru este de neînțeles.”