Hyundai Kona primește o actualizare necesară: Cum vrea să rămână în topul industriei auto
Producătorul coreean de automobile a investit, de asemenea, 103,7 milioane de euro la fabrica sa din Cehia pentru a trece la fabricarea noii generații a SUV-ului electric mic, care se vând puternic.
Hyundai a echipat a doua generație Kona cu baterii mai mari și a făcut-o mai spațioasă, în încercarea de a-și menține locul ca unul dintre SUV-urile mici electrice cele mai vândute din Europa.
De asemenea, producătorul coreean de automobile a investit 103,7 milioane de euro (111 milioane de dolari) la fabrica sa de aici pentru a trece la fabricarea noii generații a SUV-ului mic electric, care este vândut puternic, care este lansat în Europa în această lună. Hyundai se așteaptă să asambleze 21.000 de Kona electrice la Nosovice până la sfârșitul anului, cu un obiectiv de 50.000 în 2024.
Varianta EV a reprezentat 40% din totalul vânzărilor europene ale actualului Kona, care este oferit și ca hibrid. Hyundai se așteaptă ca versiunea alimentată cu baterii a celei de-a doua generații de Kona să reprezinte 60% din vânzările familiei de modele în regiune, a declarat Michael Cole, CEO Hyundai Europe.
În prima jumătate a anului, Kona a fost cel mai bine vândut SUV electric mic din Europa, în ciuda unei scăderi de 12%, la 16.827, potrivit datelor cercetătorului de piață Dataforce.
Kona a fost cu mult înaintea Opel/Vauxhall Mokka-e (13.376) și a Peugeot e-2008 (12.661) în perioada respectivă, dar a trecut pe liderul general al segmentului, versiunea complet electrică a Volvo XC40, care avea 20.770 de vânzări în primul semestru, conform cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.
Un mare motiv pentru care Hyundai a modernizat Kona EV este că concurența s-a intensificat de la sosirea primei generații în 2018. Alături de Mokka-e și e-208, segmentul include Jeep Avenger complet electric, care va fi urmat mai târziu în acest sens an de către Fiat New 600e. Toate cele patru mărci fac parte din Stellantis. De asemenea, se alătură segmentului mai multe mașini construite în China, inclusiv MG ZS, MG4, BYD Atto 3, precum și Smart #1 și Volvo EX30.
Intervalul este factorul X
Un alt factor care ar putea afecta Kona este faptul că Tesla a redus prețurile sedanului mijlociu Model 3 și crossoverului mijlociu Model Y pentru a le face eligibile pentru stimulente guvernamentale în mai multe țări UE.
Prețurile mai scăzute au ajutat Tesla să crească vânzările modelului 3 cu 30% până în august și au ajutat volumul modelului Y să crească la cel mai bun nivel din Europa de 152.990, un câștig de 198%, pe baza cifrelor preliminare de la Dataforce.
Modelul 3 începe de la 42.990 EUR în Germania, iar prețul de bază al versiunii de lungă durată este de 51.990 EUR. Modelul Y pornește de la 44.890 EUR și crește la 60.990 EUR pentru varianta de performanță.
Între timp, Kona va începe de la 41.990 EUR înainte de stimulentele guvernamentale, în timp ce prețul de bază al versiunii de lungă durată este de 47.190 EUR.
Paolo Gnerro, manager de produs pentru SUV-uri la Hyundai Europe, nu este prea preocupat de prețuri.
„Clientul unui BEV [vehicul electric cu baterie] nu se uită la segmentele tradiționale de piață, el caută o anumită gamă și compară vehiculele în consecință”, a spus Gnerro.
Vehiculul Kona EV de vârf cu o baterie de 65,4 kilowați, care a fost disponibil săptămâna trecută pentru test drive în Nosovice, începe de la 53.590 de euro în Germania, care a fost piața de vânzări numărul 1 pentru actualul Kona EV.
Kona EV vine cu două dimensiuni diferite de baterie – 48,4 kW și 65,4 kWh – față de opțiunile de 39 kWh și 64 kWh ale modelului anterior. Autonomie de rulare în cadrul testării WLTP sunt de 377 km și, respectiv, 514 km, pentru noul Kona EV.
Celulele litiu-ion pentru baterii provin de la furnizorul coreean LG Energy Solutions, care are o fabrică în Wroclaw, Polonia, la aproximativ 250 km de Nosovice. Pachetele de baterii sunt asamblate la uzina Hyundai.
Hyundai a mărit dimensiunea noului Kona EV ca răspuns la cererea clienților de mai mult spațiu interior, făcându-l unul dintre cele mai spațioase SUV-uri mici disponibile în Europa.
Cu o lungime de 4355 mm – care este cu 175 mm (aproximativ 7 inchi) mai lungă decât la predecesorul său – noul Kona EV depășește rivalii precum Dacia Duster (4341 mm), Peugeot 2008 (4300 mm), precum și Volkswagen, lider de segment. T-Roc (4236 mm). De asemenea, este mai lung decât Opel/Vauxhall Mokka-e (4151 mm lungime) și Fiat New 600e (4171 mm).