01 ian. 2023 | 07:25

Hyundai intră într-o epocă nouă: unde va comercializa doar vehicule electrice

ACTUALITATE
Hyundai intră într-o epocă nouă: unde va comercializa doar vehicule electrice

Ani de zile, oamenilor li s-a spus că, într-o zi, nu se vor vinde vehicule ICE pe piețe selectate și totul va funcționa pe bază de electricitate.

Acea zi a venit pentru Hyundai în Norvegia, deoarece producătorul coreean de automobile a anunțat că va vinde vehicule complet electrice începând cu 1 ianuarie 2023.

Indiferent cât de greu este pentru unii oameni să accepte, vehiculele electrice urmează să înlocuiască vehiculele cu ardere în majoritatea segmentelor de piață. Există deja termene anunțate în anumite țări și teritorii, mai ales în Europa și America de Nord. În multe cazuri, interdicțiile ICE privind vehiculele intră în vigoare în 2040, 2035 sau chiar 2030. Chiar și acesta din urmă pare un viitor îndepărtat pentru majoritatea oamenilor.

Cu toate acestea, în ciuda sinergiilor din 2022, lucrurile se întâmplă mai repede decât se prevedea.

Hyundai a anunțat deja că nu va vinde vehicule ICE în Norvegia odată ce șampania va apărea la începutul Anului Nou. Aceasta marchează o premieră pentru un producător de automobile tradițional, care încă realizează cea mai mare parte din profiturile sale din vânzarea vehiculelor ICE. Piața norvegiană este specială pentru că procentul de mașini electrice vândute în țară este deja peste 80 la sută, conform ultimelor statistici. Hyundai, la rândul său, are 93% din vânzările sale în Norvegia alimentate de baterii.

Viitorul este acum

Hyundai a avut un mare succes în Norvegia cu Ioniq Electric lansat în 2016 și Kona EV în 2018. Kona a fost primul EV la preț accesibil din Norvegia care a oferit călătorii pe distanță lungă într-o formă crossover. Odată cu lansarea lui Ioniq 5 în 2021 și a lui Ioniq 6 anul acesta, Hyundai a văzut vânzările de vehicule electrice crescând exponențial. Ioniq 5 a devenit rapid, alături de Kona EV, una dintre cele mai populare mașini vândute în Norvegia, plasându-se pe locul cinci după vânzări anul acesta, datorită unei autonomii și mai mari decât Kona EV și încărcării ultra-rapide.

Succesul a determinat Hyundai să ia în considerare oprirea vânzărilor de mașini cu combustie. Mișcarea vine după o altă decizie îndrăzneață, luată în urmă cu doi ani, de a vinde numai hibrizi plug-in și vehicule electrice în Norvegia. Tucson PHEV și Santa Fe PHEV au jucat bine în câștigarea cotei de piață pentru Hyundai, dar a sosit momentul să treacă mai departe și să renunțe cu totul la motorul cu ardere internă. Hyundai a decis că ultimele vehicule hibride plug-in vor fi vândute în această săptămână.

Odată cu lansarea celei de-a doua generații Kona EV, Hyundai consideră că hibridele plug-in nu mai sunt necesare pentru a-și îndeplini obiectivele de volum de vânzări. Datorită platformei E-GMP, noul Kona EV oferă același sistem electric de 800 de volți ca și premiatul Ioniq 5, probabil într-un pachet mai accesibil și mai practic decât fratele său mai mare.