Hyundai are noi probleme în justiție: de ce a fost dată în judecată
Clienții se plâng că porturile lor de încărcare se supraîncălzesc.
Proprietarii modelelor electrice Hyundai s-au chinuit să-și încarce mașinile acasă, deoarece porturile se pot supraîncălzi și pot împiedica mașina să se încarce la capacitatea maximă. Atât de mult încât Hyundai este acum lovită de un proces colectiv, care susține că clienții săi merită despăgubiri.
Problema provine din portul de încărcare și mufa de încărcare de nivelul 2 care vin împreună cu mașina. Când se încarcă acasă, portul se supraîncălzește și, conform unor plângeri ale clienților adresate Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), se poate chiar prea fierbinte la atingere.
Astfel, atunci când se întâmplă acest lucru, rata de încărcare scade dramatic la 28 de amperi, mult mai mică decât capacitatea sa de 48 de amperi, sau chiar se oprește complet. Va începe să se încarce din nou la ritmul normal odată ce se răcește, dar, până atunci, a pierdut deja timp și energie.
Dacă clienții nu-și dau seama ce se întâmplă, aceștia se pot trezi cu o baterie goală atunci când au nevoie de mașină. Mai mult, facturile de utilități ale clienților afectați sunt în creștere, deoarece aceștia plătesc pentru acei timpi de încărcare mai lungi.
Probleme pentru clienți
Potrivit procesului, această problemă afectează Hyundai Ioniq 5, Ioniq 6, Kia EV6 și Genesis GV60.
În martie, Hyundai a lansat o actualizare de software care trebuia să rezolve problema. Cu toate acestea, conform procesului, în loc să remedieze problema, actualizarea limitează doar rata de încărcare a mașinii la 23 de amperi, dacă detectează supraîncălzire, care este chiar mai mică decât rata de încărcare de 28 de amperi atunci când se supraîncălzi.
„Hyundai și Kia au făcut publicitate acestor vehicule ca fiind încărcate la o rată de 48 de amperi, foarte departe de rata de 23 de amperi declanșată de defectul general de supraîncălzire. Cumpărătorii și locatorii au plătit pentru această capacitate, iar aceste vehicule nu funcționează nici măcar la un nivel ridicat. aproape de ceea ce a fost anunțat”, a declarat firma de avocatură auto Hagens Berman, care îi reprezintă pe reclamanți.
Potrivit lui Hagens Berman, Hyundai, Kia și Genesis au încălcat legea consumatorilor, neabordând această problemă și continuând să vândă mașini despre care se știe că au acest defect. Presupun că Hyundai va lansa în cele din urmă o rechemare pentru vehiculele afectate, dar va trebui să vedem cum se desfășoară procesul pentru orice compensație a clienților.