22 mai 2023 | 19:25

Hyundai aduce înapoi un concept clasic: cum arată Pony Coupe în era electrificării

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Hyundai aduce înapoi un concept clasic: cum arată Pony Coupe în era electrificării

Conceptul clasic retro-futurist, stilat de legenda italiană a designului Giorgetto Giugiaro, a fost reînviat pentru era EV.

Hyundai a dezvăluit o versiune recreată a conceptului emblematic Pony Coupe, care a anunțat începutul ascensiunii producătorului auto sud-coreean de a deveni un producător global de top de mașini pentru piața de masă.

Refacerea conceptului din 1974, care este considerat un clasic retro-futurist, a fost realizată de compania legendei italiene a designului Giorgetto Giugiaro, GFG Style, folosind aceleași specificații și materiale ca și originalul, pe care l-a scris și Giugiaro.

Noul concept păstrează botul în formă de pană tipic al mașinii originale din anii 1970, împreună cu stilul exterior asemănător origami, cu linii geometrice și suprafețe pure neîmpodobite. Interiorul său minimalist are o arhitectură plutitoare axată pe șofer.

Deși Pony Coupe nu a fost construit, a dus la hatchback-ul compact Pony, care a fost primul model independent de la Hyundai și prima mașină produsă în serie din Coreea de Sud.

Hyundai consideră Pony Coupe original de la Giugiaro drept rădăcinile unui ADN de design care încă influențează mașinile moderne, cum ar fi SUV-ul electric Ioniq 5 și conceptul de coupe sport alimentat cu hidrogen N Vision 74.

GFG Style a folosit un model istoric de producție Pony pentru a reconstrui conceptul pe o nouă platformă de patrimoniu numită Hyundai Reunion. Platforma va evidenția modul în care aspectul uimitor al lui Pony Coupe este încă parte din atitudinea „îndrăzneață” a Hyundai față de design, a declarat Sungwon Jee, directorul de marketing Hyundai Motor, într-un comunicat.

hyundai concept sus

Specificații

Cu o lungime de 4080 mm, Pony Coupe reconstruit are aceeași lungime ca și conceptul original. În anii 1970 ar fi fost considerat un model compact. Dar pentru că mașinile au crescut prin adăugarea mai multă spațiu și tehnologie, acum ar fi clasificată ca o mașină mică.

Conceptul are un motor pe benzină de 1,2 litri cu patru cilindri, 82 CP, care este montat longitudinal și antrenează roțile din spate. Aceste specificații sunt total depășite pentru o mașină sport modernă, dar păstrarea de către Pony Coupe reconstruit a designului conceptului original este încă izbitoare.

Cu ajutorul lui Giugiaro, Hyundai a lansat Pony hatchback în producție în 1975. Aproximativ 685.800 de unități au fost construite când producția s-a încheiat în 1986.

O versiune de producție a conceptului Pony Coupe a fost planificată pentru Europa și America de Nord ca prima mașină sport a Hyundai, dar proiectul a fost abandonat în 1979, pe fondul condițiilor economice globale nefavorabile, după ce Hyundai a cheltuit 80 de milioane de dolari pe scule.

Conceptul inițial, precum și prototipurile de dezvoltare, s-au pierdut și anul trecut producătorul auto a lansat un proiect de restaurare cu GFG Style pentru a reconstrui mașina, păstrând designul neschimbat.

Conceptul refăcut a fost dezvăluit în ajunul Salonului de mașini clasice și de epocă Concorso d’Eleganza Villa d’Este de la Lacul Como, în nordul Italiei.

CEO-ul Hyundai Motor, Jaehoon Chang, a declarat că noul model reconstruit va ajuta compania să-și valorifice trecutul, în timp ce încearcă să devină un viitor lider al mobilității în era electrificării.

Luc Donckerwolke, directorul de creație Hyundai Motor, a adăugat: „Restaurarea acestui vehicul unic reprezintă începuturile noastre și angajamentul nostru față de viitor”.

hyundai concept interior