Huawei a dat lovitura în România: cifrele care confirmă performanța surprinzătoare a gigantului chinez
După o perioadă destul de dificilă pe meleaguri mioritice, Huawei se pare că a reușit să intre din nou în grațiile românilor, iar rezultatele financiare confirmă creșterea companiei chineze în România.
Deși numele gigantului s-a aflat în centrul mai multor controverse în ultimii ani, de când Donald Trump a transformat compania într-o victimă colaterală a războiului comercial dintre SUA și China, Huawei Technologies se pare că a făcut o treabă din ce în ce mai bună pentru a-și menține relevanța într-un domeniu atât de competitiv.
Huawei în România, cât de bine se vând gadgeturile gigantului
În România, pe 2022, Huawei a înregistrat afaceri de 1,89 miliarde de lei. Deși valoarea în sine s-ar putea să nu-ți spună mare lucru, formularea ”a dat lovitura” din titlu se justifică prin saltul de 31,2% față de 2021 la capitolul încasări. Până și profitul net a înregistrat o creștere impresionantă de 23,9% de la 47,95 milioane de lei la 59,44 milioane de lei.
Aceste creșteri impresionante sunt înregistrate în contextul în care Huawei și-a eficientizat prezența în România printr-un număr din ce în ce mai mic de salariați, 920 în 2020, 729 în 2021 și 682 în 2022. Nu este exclus ca majorarea profitului să se reflecte în viitor și la un efort de recrutare.
Printre celelalte particularități financiare care au fost făcute publice acum, se numără creșterea creanțelor de la 154,1 milioane de lei în 2021 la 230.02 milioane de lei în 2022. Datoriile filialei autohtone au înregistrat o scădere de la 167,4 milioane de lei la 127,01 milioane de lei în aceeași unitate de timp, din 2021 în 2022.
Ca referință, Huawei Technologies este prezentă în România pe piața telecom din 2003. Rămâne să vedem dacă lansările recente de gadgeturi și servicii vor facilita continuarea creșterii accelerate și în 2023.