HiPhi vrea să lupte cu Mercedes, BMW și Porsche: Cum vrea să schimbe industria auto
Startup-ul spune că se va evidenția de mărcile premium tradiționale, cu un stil distinctiv și tehnologie orientată spre utilizator.
Cei mai mari și mai ambițioși producători de automobile din China au fost unele dintre cele mai vizibile vedete ale salonului auto IAA Mobility de la München, dar HiPhi, un startup care zguduie deja segmentul premium EV pe piața sa de origine, a adoptat o abordare foarte diferită.
HiPhi a prezentat un singur model, Z cu patru uși grand touring fastback, disponibil în zona de test drive, iar compania nu avea un stand propriu, deși vânzările sunt deja în desfășurare în Germania și Norvegia.
Această atitudine prudentă este deliberată, a spus Mark Stanton, fost inginer la Jaguar Land Rover și Ford, care este directorul tehnic al HiPhi și șeful operațiunilor sale în Europa.
„Ne scufundăm degetul în apă în Europa pentru a vedea reacția”, a spus el. „Până acum a fost incredibil de pozitiv”, a spus Stanton într-un interviu acordat emisiunii la începutul acestei luni.
HiPhi, marca de automobile Human Horizons, ai cărei fondatori includ Stanton și foști directori General Motors, a început deja lupta cu Audi, BMW și Mercedes-Benz în China, unde Stanton spune că deține o poziție de lider în rândul vehiculelor electrice vândute cu peste 64.000 euro.
Două modele au fost lansate până acum, X, un SUV mare cu patru sau șase locuri, cu uși spate cu dublă acțiune – o secțiune inferioară cu balamale din spate și superioară cu aripă de pescăruș – de la 109.000-123.000 de euro; iar Z cu patru sau cinci locuri, la 105.000-107.000 de euro. Primele livrări tocmai au început, a spus Stanton.
X a fost lansat în China în mai 2021, iar Z la mijlocul lui 2023. Stanton a spus că HiPhi deține deja 20 până la 25% din piața premium de vehicule electrice.
Luptă cu Mercedes, BMW, Audi și Porsche
„În China concurăm cu Mercedes, BMW, Audi și Porsche din cauza prețurilor noastre”, a spus Stanton. „De când am lansat acele mașini, am vândut mai mult decât acele mărci, nu în fiecare lună, ci în majoritatea lunilor”.
HiPhi a refuzat să ofere cifre de vânzări, dar alte instituții media au raportat că HiPhi a vândut aproximativ 10.000 de mașini până în luna mai a acestui an.
„Vânzările noastre nu sunt uriașe, dar jucăm într-o zonă în care marjele sunt mult mai mari”, a spus Stanton.
Mașinile HiPhi, care au un stil îndrăzneț și o abundență de tehnologie, în special în interiorul și experiența utilizatorului, atrag cumpărătorii chinezi tineri și bogați care nu doresc să fie văzuți într-o mașină premium tradițională germană, a spus el.
„Părinții lor ar fi cumpărat un Mercedes, dar vor o interpretare diferită și mai modernă a luxului”, a spus Stanton. „Credem că există un grup de oameni ca acesta în Europa”.
HiPhi și-a deschis primele magazine în Oslo și în Germania, pe aeroportul din München, unde potențialii cumpărători pot vedea X, Z și Y, un SUV „LuxTech” de dimensiuni medii, de asemenea, cu uși în aripi de pescăruș, care se preconizează să se vândă cu aproximativ 65.000 de euro. , cu deschiderea comenzilor până la sfârșitul anului.
Vânzările în Europa vor fi directe către consumatori, cu o rețea de furnizori de servicii „terți”, a spus Stanton. HiPhi speră să se extindă pe alte piețe europene majore, inclusiv în Marea Britanie, a spus el.
Concurenții lui HiPhi pentru X și Z sunt modele premium germane, inclusiv Porsche Taycan; Audi E-Tron GT, Q8 E-Tron și Q8 E-Tron Sportback; BMW i7 și iX; și sedanurile și SUV-urile Mercedes EQE și EQS. Alți concurenți includ Tesla Model S și modele cu prețuri mai mari, unele nefiind încă pe piață, de la mărcile chineze BYD, Nio și Zeekr.
Pe segmentul sedanurilor de lux, în care concurează HiPhi Z, Taycan este lider până în august, cu 12.115 vânzări, conform cifrelor Dataforce – cu aproximativ 6.000 de unități înaintea celui mai apropiat rival al său, Mercedes S-Class cu motor cu combustie. EQS este al treilea la 4.989 de vânzări.
Brandurile chineze încă nu sunt acolo
Brandurile chineze nu au încă un impact semnificativ asupra segmentelor premium și lux, dar vânzările sunt în creștere. Nio, de exemplu, și-a dublat vânzările până în august la 1.438, comparativ cu aceeași perioadă din 2022.
Stanton a spus că HiPhi se va distinge de concurență, oferind o combinație de design futurist, o interpretare netradițională a luxului – „nu este lemn și piele”, a spus el – tehnologii noi și o manevrabilitate și o călătorie excelente. „Nu există un singur brand care să iasă în evidență în toate domeniile”, a spus el.
HiPhi nu se concentrează pe volumul vânzărilor sau pe cota de piață în Europa, a spus el, explicând că brandul se prezintă într-o abordare pas cu pas, începând prin a oferi test drive-urilor de presă, apoi de social media. O expunere cheie a fost la Goodwood Festival of Speed din iulie, unde un HiPhi Z a alergat printre alte lansări noi și mașini concept. „Arăta că nu ne-a fost frică să aruncăm mașina pe deal”, a spus Stanton.
Ca startup, HiPhi își propune să-și mențină cheltuielile de capital scăzute în această etapă, a spus el. Închiriază o fabrică de la o societate în comun Dongfeng-Kia care are capacitate în exces; bateriile provin de la CATL și motoarele de la Bosch. Acum își dezvoltă propriul software, infotainment și sisteme ADAS, a spus Stanton, în special pentru Y, dar în trecut se baza mai mult pe furnizori.
„Nu suntem prea îndrăzneți în afirmațiile noastre ce vom face și când o vom face”, a spus Stanton. „Încercăm să fim agili și rapizi. Nu avem un master plan pe 10 ani pentru că știm că nu l-am urma”.