24 aug. 2023 | 15:18

Greșeala fatală pe care toți însoțitorii de zbor se tem să o facă: Acest dispozitiv poate deveni mortal dacă este utilizat greșit

ACTUALITATE
Greșeala fatală pe care toți însoțitorii de zbor se tem să o facă: Acest dispozitiv poate deveni mortal dacă este utilizat greșit

Toboganele de urgență sunt instalate în avioane pentru a salva vieți în cazul rar în care o aeronavă se prăbușește, oferind o cale pentru pasageri de a coborî din cabină pe sol. Chiar dacă sunt utile, dacă sunt activate în mod greșit, toboganele pot deveni fatale. Un fost însoțitor de zbor a a explicat că activarea accidentală a unui tobogan de urgență este lucurl de care echipajul de cabină „se teme” cel mai mult și este sursa unei mari anxietăți pentru ei.

Greșeala de care se tem toți însoțitorii de zbor

Un fost membru senior al echipajului de cabină pentru Emirates a declarat pentru MailOnline:

„Chiar și cu mai multe verificări și controale implicate, cu implicarea mai multor persoane, pentru a se asigura că toboganele nu se deschid accidental, tot apar incidente, iar la companiile aeriene mari, ele se întâmplă de mai multe ori pe an și costă companiile zeci de mii de dolari pentru a le repara.

În plus față de costurile ridicate, mai e și rușinea printre colegi de a fi cunoscut ca echipajul care a „activat un tobogan”

Indiferent de dimensiunea sa, avioanele comerciale trebuie să poată evacua toți pasagerii în decurs de 90 de secunde. Pentru a face acest lucru posibil, toboganele de urgență sunt menținute sub suficientă presiune pentru a le permite să se umfle în câteva secunde.

Dacă cineva se află în calea dispozitivului și nu se așteaptă la desfășurare, forța ar putea să îi omoare. Nu există decese înregistrate, dar oamenii au fost aproape de moarte. Când un zbor Asiana a aterizat forțat în 2013, impactul a determinat desfășurarea a două tobogane.

Ca rezultat, doi însoțitori de zbor de la bord s-au trezit blocați lângă ieșiri, și numai intervenția rapidă a unuia dintre colegii lor, care a folosit un topor pentru a dezumfla toboganul, i-a ajutat.

Activarea accidentală a toboganelor, spaima însoțitorilor de zbor

Jay a explicat că există protocoale stricte și complexe pentru a evita desfășurarea accidentală a toboganelor. Asta nu înseamnă că nu poate să se întâmple totuși, scrie Mirror.

„În experiența mea, declanșarea accidentală a toboganelor era adesea din cauza oboselii echipajului. De exemplu, la fostul meu aeroport, operaționam multe zboruri lungi de noapte, iar procedura companiei era ca toate ușile să fie deschise de către echipaj atunci când erau la bord.

În general, declanșările toboganelor aveau loc după aceste zboruri de noapte,” a adăugat Jay.

În iunie, anul acesta, un tobogan de evacuare s-a umflat accidental și a lovit un însoțitor de zbor, la câteva momente după o aterizare de urgență.

Un zbor Delta de la JFK la Los Angeles, care transporta 168 de pasageri, a fost nevoit să aterizeze de urgență în Utah, SUA, din cauza unor dificultăți tehnice.

Pilotul B767-300 a anunțat că avionul trebuie să aterizeze în Salt Lake City din cauza unei probleme cu instrumentul de temperatură al sistemului de rezervă. Zborul, care a plecat din New York după ora 7 dimineața, a aterizat în siguranță, iar pasagerilor li s-a cerut să părăsească aeronava până când problema tehnică va fi rezolvată.

Odată ce instrumentul de temperatură a fost reparat, avionul era pregătit să decoleze din nou în jurul orei 13 în Utah. Dar pe măsură ce pasagerii au urcat din nou în avion, un tobogan gonflabil în partea din spate a aeronavei s-a deschis accidental înăuntru.

Toboganul a lovit un membru al echipajului Delta în față, iar acesta a fost dus la spital pentru îngrijiri.