Gigantul auto german îngenuncheat de procurori: dosar penal, percheziții cu „mascați”
Gigantul auto bavarez Volkswagen are probleme din nou cu procurorii.
Mai multe birouri ale companiei au fost supuse perchezițiilor procurorilor, iar în cauză a fost deschis un dosar penal.
Ce motive au procurorii să fie suspicioși
Procurorii care se ocupă de acest dosar care deja a ajuns pe primele pagini ale ziarelor din întreaga lume anchetează de ceva timp plăți ale consiliului întreprinderii, care li se par suspecte.
Din birourile în care au pătruns oamenii legii au fost ridicate mai multe documente, dar și dispozitive electronice.
Autoritățile speră să facă lumină în datele financiare ale gigantului auto, analizând atât acte fizice, cât și tot ceea ce se poate descoperi din calculatoare.
Compania a mai avut probleme cu legea
Amintim faptul că au trecut peste opt ani de la izbucnirea scandalului Dieselgate, dar cazul pare că de-abia acum se apropie de o finalizare concretă.
Atunci oamenii legii au scos la iveală o practică larg răspândită în sectorul auto, de a utiliza diferite dispozitive de manipulare a emisiilor al căror scop era să perturbe eficiența sistemelor de control în cazul motoarelor diesel.
Luna aceasta, cea mai înaltă instanță federală din Germania a decis ca producătorii de automobile trebuie să plătească despăgubiri pentru vehiculele diesel echipate cu dispozitive ilegale de control al emisiilor.
Astfel, VW, Mercedes și alții ar putea datora proprietarilor între 5% și 15% din prețul de achiziție al vehiculului lor.
Gigantul auto nu stă cu mâinile în sân
În fața hotărârii judecătorilor, VW a spus că dispozitivele sale de înfrângere nu sunt ilegale și, ca atare, este convinsă că instanțele vor continua să respingă orice cerere de despăgubire.
Mercedes a susținut că autoritățile europene au considerat astfel de ferestre de temperatură ca fiind permise până în iulie anul trecut și, ca atare, utilizarea lor nu poate fi considerată neglijență.
Conform unei analize realizate de un ONG, se pare că impactul acestor metode încă s-ar face resimțit, chiar și la ora actuală. 19 milioane de mașini cu niveluri de emisii „suspecte” și 13 milioane de mașini cu niveluri „extreme” încă circulă pe drumurile din UE și Marea Britanie.
O altă informație interesantă venită de la VW în 2023 este aceea că își oferă serviciul de urgență conectat Car-Net gratuit timp de cinci ani pentru majoritatea vehiculelor din anul model 2020 până în 2023, după un furt de mașină în suburbia Libertyville din Chicago. Hoțul a furat SUV-ul Atlas al unei mame cu fiul ei de doi ani încă înăuntru, dar poliția nu a putut convinge un reprezentant VW să reactiveze Car-Net (o perioadă de probă expirase) și să ajute să urmărească locația mașinii fără a plăti 150 de dolari. Poliția localizase deja mașina și copilul până când un detectiv a plătit taxa.