31 oct. 2023 | 15:25

Geely și Baidu nu au pierdut timpul: Când apare prima mașină controlată de inteligența artificială

ACTUALITATE
Geely și Baidu nu au pierdut timpul: Când apare prima mașină controlată de inteligența artificială

La puțin peste două luni după ce au anunțat o restructurare a parteneriatului său de afaceri pentru a aduce pe piață 01 ROBOCAR alimentat cu inteligență artificială, Geely și Baidu au lansat oficial futuristul EV autonom în China.

Prima mașină controlată de inteligența artificială

01 vine ca primul vehicul de consum din lume cu suita completă Apollo de la Baidu de soluții de conducere autonomă de nivel 4.

În ianuarie 2021, Baidu a anunțat că se extinde de la dezvoltarea de software la producția de vehicule electrice fizice, unindu-și forțele cu producătorul multinațional de automobile Zhejiang Geely Holding Group, mai cunoscut sub numele de Geely. Până în martie a acelui an, marca JIDU a fost anunțată oficial în urma unui capital de pornire de 300 de milioane de dolari, căruia i s-au adăugat o finanțare suplimentară de 400 de milioane de dolari din seria A condusă de Baidu în ianuarie 2022.

Marca originală JIDU a fost creată pentru a populariza conducerea autonomă și tehnologiile de interacțiune om-mașină, în special conceptul său ROBO-01, care a debutat la începutul anului 2022, echipat cu un sistem unic de interacțiune vocală internă care permite comunicarea între „mediul om-mașină. ”

Citește și Geely vrea să cucerească Europa: Zeekr este marca care va depăși BMW, VW și alte nume importante

În august trecut, partenerul Baidu Geely a anunțat că va prelua un rol mai important în JIDU, precum și o miză financiară mai mare. Anterior, Geely deținea un pachet minoritar de 45% în JIDU, în timp ce Baidu deținea 55%. Cu toate acestea, odată cu crearea mărcii JiYue, Geely deține acum o acțiune de 65% și operează marca sub propria sa umbrelă, în timp ce Baidu deține o acțiune minoritară de 35%.

La acea vreme, un reprezentant al Geely a mai spus pentru Electrek că JIDU va continua să funcționeze ca o entitate separată și „facilitator de tehnologie” pentru succesorul său JiYue, care a moștenit logo-ul numelui anterior, precum și 01 ROBOCAR care a fost lansat astăzi.

01 ROBOCAR de la JiYue se lansează în China

JiYue și-a prezentat EV-ul centrat pe AI la evenimentul ROBODAY 2023 desfășurat la Shanghai.

În urma evenimentului, am aflat câteva caracteristici interesante pe care consumatorii chinezi se pot aștepta să le experimenteze când vor începe livrările. Pentru început, 01 ROBOCAR se află în vârful Arhitecturii de experiență sustenabilă (SEA) de la Geely, care va veni în două variante de baterie: 71,4 kWh și 100 kWh, oferind o autonomie CLTC de 550 km și, respectiv, 720 km. De asemenea, EV se poate reîncărca de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute cu un încărcător rapid DC.

Citește și Geely se apropie încet de titanii industriei auto: Ce arată datele despre producătorul auto

Grupul motopropulsor vine în configurații cu un singur și dublu motor, oferind o putere de 200 kW sau 400 kW și o accelerație de la 0 la 100 km/h (0-62 mph) în 3,8 secunde. JiYue a explicat că 01 ROBOCAR se lansează ca primul model de producție în masă care utilizează cipul Qualcomm 8295 pentru cockpit-ul inteligent al vehiculului, ajutând la alimentarea partenerului AI al vehiculului inteligent al producătorului auto – SIMO.

Primul model

ROBOCAR JiYue 01 este primul model din lume care acceptă parcare activată/controlată vocal în afara vehiculului. Utilizatorii pot comanda ROBOCAR JiYue 01 să utilizeze funcția de parcare cu valet autonomă AVP pentru a se parca singur sau pentru a prelua utilizatorii în parcări interioare sau exterioare de la până la 2 km distanță.

În plus, 01 ROBOCAR se lansează cu cipuri de unitate autonomă NVIDIA DRIVE Orin și arhitectură inteligentă centrată pe viziune, care include 11 camere HD, 12 radare cu ultrasunete și radare cu unde de 5 milimetri, care acceptă caracteristica ROBO Drive Max a EV.

Citește și Renault a semnat un parteneriat cu Geely: ce urmează să producă cei doi producători auto împreună

ROBO Drive Max este un model de abonament lunar care oferă proprietarilor de ROBOCAR acces la asistența de navigare Point to Point (PPA) a EV, capabilă de schimbarea benzii și depășiri complet autonome, manevrarea pe rampă și în afara autostrăzii, evitarea obstacolelor pe mai multe benzi, identificarea trecerii cu pietoni și semafoare, cedând drumul pietonilor, viraje la stânga neprotejate și evitând vehiculele nemotorizate.

JiYue declară că capabilitățile autonome ale vehiculului său emblematic, inclusiv parcare cu valet autonomă, funcționează pe 90% din autostrăzile din China și în 3 orașe urbane – Hangzhou, Beijing și Shanghai – cu planuri de extindere la peste 200 de orașe suplimentare din China în 2024.

JiYue a spus că livrările 01 ROBOCAR vor începe în scurt timp, acum că EV-ul emblematic a fost lansat oficial, deși producătorul auto nu a împărtășit încă prețurile. Privind în perspectivă, marca spune că va continua să-și dezvolte cel de-al doilea model, numit inițial ROBO-2, lansat în decembrie anul trecut.