26 feb. 2023 | 07:55

Fotografiile care îți demonstrează că Elon Musk „n-a inventat roata”: mașinile electrice, la modă încă din Epoca Victoriană

ACTUALITATE
Fotografiile care îți demonstrează că Elon Musk „n-a inventat roata”: mașinile electrice, la modă încă din Epoca Victoriană

Vehiculele electrice par o invenție recentă, dar aceste fotografii fascinante de acum mai bine de 100 de ani demonstrează că mașinile electrice au existat cu mult înainte lui Elon Musk și a ideii de Tesla.

De fapt, un alt om de afaceri celebru și inventator al becului, Thomas Edison a fost cel care a brevetat „automobilul electric”, pe care l-a construit în 1912. Cu toate acestea, mașina nu a intrat niciodată în producție.

Desigur, există multe controverse în jurul lui Edison, însă nu despre asta vorbim acum, totuși.

prima-masina-electrica-lume-thomas-edison

Inventatorul american Thomas Edison cu prima sa mașină electrică, Edison Baker, în jurul anului 1912.

Primul vehicul electric, lansat acum aproape 200 de ani

Mașina alimentată cu baterii alcaline a lui Edison nu a fost prima încercare de vehicul electric, primul fiind de dimensiuni normale și fost lansat acum aproape 200 de ani, în 1832.

Un inventator scoțian, pe nume Robert Anderson, a creat o trăsură electrică, preluată de Thomas Davenport, care a inventat o locomotivă micuță în 1837, alimentată cu primul motor electric american de curent continuu.

Inventatorul american Thomas Edison cu prima sa mașină electrică, Edison Baker, în jurul anului 1912.

Un vehicul electric elegant în Buffalo, New York, circa 1921.

În 1884, Thomas Parker a construit prima mașină electrică de producție care folosea baterii reîncărcabile de mare capacitate. Acest lucru a dat startul unui avantaj pentru vehiculele electrice.

În 1890, un vagon electric a fost introdus în Statele Unite, iar între 1900 și 1912 o treime din toate vehiculele de pe drumurile din SUA erau alimentate cu energie electrică.

Un vehicul electric elegant în Buffalo, New York, circa 1921.

O mașină electrică Detroit care circulă pe un drum de munte între Seattle și Mount Rainier, Washington, 1919.

La fel ca astăzi, popularitatea s-a datorat lipsei de poluanți a vehiculului, naturii silențioase și ușurinței de condus. În această perioadă Edison și-a făcut propriul EV.

Cu toate acestea, piața vehiculelor electrice s-a oprit când, în 1908, Henry Ford a introdus modelul T. Ford, mult mai ușor de alimentat și la prețuri competitive. Ford a reușit să vândă 15 milioane de unități până în 1927.

Abia în 1973, când chimistul britanic M. Stanley Whittingham a inventat primele baterii litiu-ion reîncărcabile din lume, lucrurile au început să se arate din nou în favoarea mașinilor electrice.

Totuși, abia în 1997 va sosi primul vehicul hibrid produs în masă: Toyota Prius.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele