Ford reușește să impresioneze și mai mult: de ce mașinile electrice nu sunt o mină de aur
Ford Motor a înregistrat un venit net în al doilea trimestru de 1,9 miliarde de dolari și-a majorat prognoza pentru anul, dar a spus că se așteaptă să piardă cu 1,5 miliarde de dolari mai mult pe vehiculele electrice decât se estimase anterior.
Invocând preocupările consumatorilor cu privire la prețuri, compania a redus și planurile de producție de vehicule electrice, dar a promis că va continua pe calea de a câștiga marje de 8% la vehiculele electrice în trei ani.
Cu toate acestea, veniturile totale în trimestrul au crescut cu 12%, până la 45 de miliarde de dolari, iar venitul net aproape s-a triplat față de un an mai devreme.
„A fost un trimestru foarte puternic”, a spus CFO John Lawler într-un apel cu mass-media, menționând că este „mai multă dovadă a ceea ce este posibil”, cu planul de creștere Ford + al companiei.
Câștigurile ajustate ale Ford înainte de dobânzi și impozite au crescut ușor la 3,8 miliarde de dolari. Aproximativ 2,3 miliarde de dolari au venit de la Ford Blue, afacerea companiei cu vehicule pe benzină. Ford a câștigat 2,4 miliarde de dolari din afacerea sa comercială, Ford Pro, și a pierdut 1,1 miliarde de dolari din afacerea cu vehicule electrice, Model e.
Marjele de profit ale Ford Pro au fost de 15 la sută, în timp ce marjele de la Ford Blue au fost de 9,2 la sută.
Ford Credit a generat un câștig înainte de impozitare de 390 de milioane de dolari, în scădere față de acum un an.
Pentru întregul an, Ford a spus că acum se așteaptă la un EBIT ajustat de 11 miliarde dolari până la 12 miliarde dolari, în creștere de la un interval anterior de 9 miliarde dolari la 11 miliarde dolari. Se așteaptă ca fluxul de numerar liber ajustat în 2023 de la 6,5 miliarde USD până la 7 miliarde USD în loc de 6 miliarde USD.
„Avem ambiții mari, abordarea noastră este diferită de cea a oricui altcineva și ne dublăm acolo unde avem avantaje competitive – în camioane, SUV-uri și camionete comerciale”, a spus Lawler. „Credem că făcând asta, creșterea calității și scăderea costurilor ne pot aduce tipul de creștere profitabilă și de evaluare pe care le dețin cele mai bune companii industriale din clasa sa, conduse de tehnologie.”
Pierderile EV cresc
Ford se așteaptă acum ca unitatea sa de vehicule electrice să piardă 4,5 miliarde de dolari în 2023, cu 50% mai mult decât a estimat anterior, invocând „mediul de stabilire a prețurilor, investițiile disciplinate în produse și capacitate noi și alte costuri”.
În plus, Ford a amânat joi unele obiective de producție pentru vehiculele electrice. Acum se așteaptă să atingă o rată de producție de 600.000 de vehicule electrice cândva în 2024; a plănuit anterior să facă acest lucru până la sfârșitul acestui an. Și Ford nu mai prognozează când intenționează să producă 2 milioane de vehicule electrice anual, în timp ce anterior se aștepta să atingă acest obiectiv în 2026.
Totuși, Lawler a spus că obiectivele sale de profit pentru vehiculele electrice rămân aceleași: marje de 8% în 2026.
„În timp ce trecerea la vehiculele electrice este, fără îndoială, în curs, ultimele săptămâni ne-au arătat că adoptarea de către clienții majoritari timpurii va fi puțin mai lentă decât se aștepta industria”, a spus Lawler. „Aceasta nu va fi o linie dreaptă, va fi ceva neplăcut pe măsură ce mergem mai departe.”
CEO-ul Ford, Jim Farley, a spus că compania încă vede o considerație puternică pentru achiziționarea de vehicule electrice în rândul potențialilor cumpărători.
„Sunt o mulțime de clienți”, a spus Farley. „Problema este că prețul pe care sunt dispuși să-l plătească a scăzut”.
Lawler le-a spus analiștilor că Ford nu se mai așteaptă la pragul de rentabilitate al marjei de contribuție pentru vehiculele electrice de prima generație până la sfârșitul acestui an, dar că obiectivul său de a marje EV de 8% în 2026 rămâne același.
„Deși calea către profitabilitatea sustenabilă poate să nu arate exact la fel cum ne-am gândit anterior, suntem încrezători în capacitatea noastră de a livra printr-un proiect mai eficient de produs, eficiență a costurilor și creșterea în software și servicii, care va continua să se accelereze. ” a spus Lawler.
Afaceri puternice cu motoare
Pe măsură ce afacerea cu vehicule electrice se dovedește mai dificil de navigat, Ford spune că afacerea sa ICE este mai puternică decât se aștepta.
Și-a crescut previziunile pentru 2023 pentru Ford Pro de la 6 miliarde de dolari la „apropiindu-se de 8 miliarde de dolari”, ceea ce ar fi mai mult decât dublu din profitul acestei unități anul trecut. Ford a mai spus că se așteaptă să câștige aproximativ 8 miliarde de dolari la Ford Pro, în creștere față de estimările anterioare de 7 miliarde de dolari.
Ford a declarat că vânzările nete în al doilea trimestru au crescut cu 11%, contribuind la creșterea cu 12% a veniturilor. Ford Pro a înregistrat o creștere cu 22% a veniturilor, ajutată de introducerea unei linii reproiectate de camionete Super Duty.
Farley a anunțat, de asemenea, joi că Ford va dezvălui un F-150 și un hibrid F-150 reproiectat la Salonul auto de la Detroit din septembrie, din acest an. El a spus că Ford vede promițătoare în trenurile de propulsie hibride și intenționează să-și dubleze vânzările de hibride în următorii cinci ani.