Ford pregătește lansarea pentru F-150 Lightning: Când apare noul model electric
Acesta va fi pus în vânzare pentru aproximativ 70.000 de dolari la începutul lui 2024.
Un model așteptat
Ford și-a dezvăluit pentru prima dată gama F-150 Lightning în urmă cu doar câțiva ani, în 2021, dar al cincilea model este deja în curs. Producătorul a anunțat că F-150 Lightning Flash se va alătura modelelor existente Pro, XLT, Lariat și Platinum ca opțiune de nivel mediu.
F-150 Lightning Flash este o extindere „tehnologică” a ofertelor XLT, adăugând capabilități tehnologice solicitate și versiunea 1.2 a conducerii pe autostradă fără mâini Ford BlueCruise (care le permite șoferilor să schimbe benzile cu o simplă atingere).
Citește și Ford are încredere în mașinile electrice: Ce așteptări are producătorul auto american
De asemenea, Flash oferă clienților opțiunea de a activa Ford BlueCruise în orice moment sau de a-l încerca cu 90 de zile gratuit după cumpărare. Interiorul noului model include un ecran tactil capacitiv LCD de 15,5 inchi, un suport de încărcare wireless și un sistem de sunet B&O cu opt difuzoare și un subwoofer.
Specificații tehnice
La fel ca și XLT, are o autonomie extinsă estimată de EPA de 320 de mile per încărcare. Întreaga linie F-150 poate folosi BlueOval Charge Network, care include peste 84.000 de încărcătoare în America de Nord și va avea acces la 12.000 de încărcătoare Tesla începând din 2024.
Comenzile online pentru F-150 Lightning Flash vor începe, de asemenea, la începutul anului 2024, EV fiind vândut cu amănuntul la puțin sub 70.000 USD. Producătorul a scăzut prețurile F-150 cu până la 10.000 de dolari în iulie, datorită capacității crescute a fabricii (aproximativ 150.000 de unități pe an) și a costurilor mai bune cu materia primă pentru baterii.
Citește și Ford este investigată de autorități: Modelul electric Mustang stă la baza problemelor
Cu toate acestea, acestea încă au un cost mult mai mare decât anunțat inițial, F-150 Lightning Pro vânzând cu amănuntul pentru aproximativ 50 la sută din prețul său inițial autocolant la începutul verii.
O nouă platformă
Ford spune că o platformă de a doua generație va fi cheia pentru ca afacerea sa cu vehicule electrice să fie profitabilă.
Ford Motor poate pierde bani pentru fiecare vehicul electric pe care îl vinde, iar marca sa de lux Lincoln s-ar putea să își regândească strategia de vehicule electrice, dar producătorul auto continuă să avanseze cu planuri de creștere ambițioase.
Ford a avertizat recent că va pierde cu aproximativ 4,5 miliarde de dolari mai mult decât se aștepta în acest an pe unitatea sa de afaceri EV, numită Model e. Compania încă intenționează să atingă o rată anuală de construcție de 400.000 de vehicule electrice, dar acest termen este acum întârziat.
Citește și Ford vrea să lupte cu Porsche și Aston Martin: Când apare Mustang GTD
Se va întâmpla cândva în 2024 în loc de anul acesta, spune acum Ford. Tot cu întârziere nedeterminată este și obiectivul său de producție de 2 milioane de vehicule electrice după 2026.
În mod esențial, totuși, Ford spune că încă se așteaptă să obțină marje de 8% la vehiculele electrice în 2026. Cheia acestui obiectiv este o platformă EV de a doua generație, care va sprijini un pick-up de dimensiuni mari construit la Blue Oval City din Tennessee și o platformă cu trei rânduri. crossover construit în Canada.