16 feb. 2023 | 14:25

Ford calcă pe urmele Tesla și Volkswagen: cum se schimbă producătorul auto

ACTUALITATE
Ford calcă pe urmele Tesla și Volkswagen: cum se schimbă producătorul auto

Ford a anunțat o serie de modificări și obiective de design pe care le va implementa pentru a crește profitabilitatea și a-și îmbunătăți ofertele de vehicule electrice.

Raportul Ford privind veniturile din trimestrul IV a evidențiat două probleme majore pentru companie; rentabilitatea și controlul calității. În ciuda unei cereri puternice pentru multe dintre vehiculele sale, în special pentru ofertele sale electrice, compania a înregistrat scăderi în aceste două domenii cheie.

Pentru a combate aceste neajunsuri, CEO-ul Ford Jim Farley și echipa sa de directori au anunțat o serie de schimbări care speră că vor revitaliza marca.

Potrivit Reuters, marea majoritate a schimbărilor puse în aplicare sunt în eforturile de a obține o marjă de profit de 8% pentru următoarea generație de vehicule electrice Ford.

În comparație cu rivalii, Ford crede că prețurile au scăzut cu aproximativ 8 miliarde de dolari, ceea ce este ușor de imaginat având în vedere cheltuielile masive planificate de 50 de miliarde de dolari ale companiei pentru electrificare.

Unele dintre cele mai semnificative schimbări care vor fi puse în aplicare pentru a diminua costurile includ îmbunătățirea gestionării programării producției, despre care Ford spune că ar putea reduce cheltuielile doar cu 2,5 miliarde de dolari. În plus, datorită pieței de mărfuri care în sfârșit a început să se normalizeze, Ford este gata să vadă deja o scădere a costurilor de producție a vehiculelor.

Ford trebuie să facă o schimbare

Ford va adopta, de asemenea, o tehnologie care a ajutat Tesla în eforturile sale de a reduce costurile: piese turnate mari sub caroserie. Deși compania nu a precizat ce vehicule vor primi aceste noi piese turnate, acestea ar putea fi implementate în următoarea generație a multor modele ale sale, iar viitoarele SUV-uri și camioane despre care Ford spune că au finalizat designul.

Directorii Ford au susținut că vor avea loc modificări la modelul său de dealership. Stocurile reduse și o dependență crescută de comenzile online vor fi făcute pentru a reduce costurile, îmbunătățind și mai mult profitabilitatea. Prin aceste schimbări ale dealerilor, Ford va putea, de asemenea, să implementeze mai multe modificări în producția, lanțul de aprovizionare și operațiunile de distribuție.

Planul Ford de reducere a ofertelor și de îmbunătățire a producției sună destul de asemănător cu strategia inițială de electrificare a Volkswagen pusă în aplicare de Herbert Diess, acum plecat. Cu toate acestea, spre deosebire de Diess, Farley are sprijinul directorilor săi și al membrilor consiliului de administrație, inclusiv al lui Bill Ford.

Ford se află într-un punct crucial al istoriei sale, dar, spre deosebire de celelalte două mărci care constituie „cele trei mari”, a demonstrat în repetate rânduri că poate rezista și reuși.