Ford are încredere în mașinile electrice: Ce așteptări are producătorul auto american
Ford spune că o platformă de a doua generație va fi cheia pentru ca afacerea sa cu vehicule electrice să fie profitabilă.
Ford Motor poate pierde bani pentru fiecare vehicul electric pe care îl vinde, iar marca sa de lux Lincoln s-ar putea să își regândească strategia de vehicule electrice, dar producătorul auto continuă să avanseze cu planuri de creștere ambițioase.
Ford a avertizat recent că va pierde cu aproximativ 4,5 miliarde de dolari mai mult decât se aștepta în acest an pe unitatea sa de afaceri EV, numită Model e. Compania încă intenționează să atingă o rată anuală de construcție de 400.000 de vehicule electrice, dar acest termen este acum întârziat.
Se va întâmpla cândva în 2024 în loc de anul acesta, spune acum Ford. Tot cu întârziere nedeterminată este și obiectivul său de producție de 2 milioane de vehicule electrice după 2026.
În mod esențial, totuși, Ford spune că încă se așteaptă să obțină marje de 8% la vehiculele electrice în 2026. Cheia acestui obiectiv este o platformă EV de a doua generație, care va sprijini un pick-up de dimensiuni mari construit la Blue Oval City din Tennessee și o platformă cu trei rânduri. crossover construit în Canada.
Platformă pentru Europa
Noua platformă va fi utilizată pentru vehiculele electrice vândute în Europa, dar nu a fost încă decisă o cronologie, a declarat Martin Sander, șeful e-business-ului producătorului de automobile în Europa, pentru Automotive News Europe într-un interviu recent.
CEO-ul Ford, Jim Farley, a spus că produsele de următoarea generație vor fi mai puțin complexe de asamblat decât actualele vehicule electrice Ford și vor fi mai actualizate cu software care poate crește marjele de profit prin servicii de abonament.
Vehiculele electrice actuale – F-150 Lightning, Mustang Mach-E și E-Transit – sunt de așteptat să joace roluri cheie, iar Ford insistă că cererea rămâne puternică chiar dacă stocurile cresc odată cu producția.
„Deși calea către profitabilitatea sustenabilă ar putea să nu arate exact la fel cum credeam anterior, suntem încrezători în capacitatea noastră de a livra printr-un design de produs mai eficient, eficiență a costurilor și creșterea în software și servicii, care va continua să se accelereze.” Farley a spus la apelul Ford privind veniturile din al doilea trimestru din iulie.
„Așa cum am demonstrat în ultimii câțiva ani, vom continua să fim concentrați pe o alocare disciplinată a capitalului și, în cele din urmă, să oferim o amprentă de vehicule electrice lider și profitabilă, care ne oferă flexibilitatea de a ne extinde în funcție de cererea clienților.”