07 aug. 2023 | 16:25

Fisker, rivalul Tesla, nu pierde vremea: când apare pickup-ul electric Alaska

ACTUALITATE
Fisker, rivalul Tesla, nu pierde vremea: când apare pickup-ul electric Alaska

La evenimentul său Product Vision din California, Fisker a dezvăluit nu mai puțin de trei vehicule electrice și a anunțat, de asemenea, prețurile și mai multe detalii despre Ronin, prezentat anterior.

Noile modele includ pickup-ul electric Alaska, Pear EV la prețul de 29.900 USD înainte de stimulente și Force E, o versiune robustă de teren a lui Ocean.

Cu toate acestea, primul pe dosar este Ronin – un supermașină EV cu patru uși pe care compania l-a tachinat luna trecută. Fisker a arătat anterior doar o scurtă privire, promițând o autonomie de 1000 de km și un preț sub 200.000 USD. Acum, compania l-a dezvăluit integral doar în exterior (fără fotografii interioare), dar CEO-ul Henrik Fisker este încă păzit de tehnologie – iar prețul a depășit cu mult estimarea anterioară.

Fisker a spus că va atinge 100 km/oră în mai puțin de 2,0 secunde datorită celor trei motoare electrice care furnizează 1.000 de cai putere printr-o configurație cu tracțiune integrală. În ceea ce privește bateria din spate, „căutăm să integrăm celulele în structura corpului și asta ne va oferi obiectivul nostru de a ajunge la 1000 de km de autonomie”, a spus Fisker într-o declarație nu tocmai definitivă. Totuși, compania își acordă ceva timp pentru a ajunge acolo, invocând o fereastră de livrare aproape de sfârșitul anului 2025.

Prețul, totuși, este șocant. Fisker nu a menționat-o la eveniment, dar o nouă pagină de rezervare spune că Ronin va începe de la „385.000 USD înainte de orice stimulente”, sau aproape dublu față de ceea ce a menționat inițial compania. Din fericire, părțile interesate vor trebui să depună doar un depozit de 2.000 USD, care reprezintă doar 0,5% din prețul de achiziție.

Modele multe

Cel mai interesant vehicul este pickup-ul electric Alaska. Este bazat pe Ocean (și construit pe aceeași platformă), dar are o platformă pentru camionetă și o poartă intermediară care se coboară pentru a extinde patul în cabină – permițându-i să transporte încărcătură mai lungă decât ar sugera patul scurt. Seamănă mult cu noul Silverado EV al lui Chevy, cu care seamănă izbitor.

Alaska va începe de la 45.400 USD (va fi construit în SUA și se va califica pentru stimulente pentru vehicule electrice) cu o autonomie de aproximativ 380 de km între încărcări, mai puțin decât Ocean. Cu toate acestea, compania promite un model mai scump, care poate merge până la 560 de km între încărcări.

Crossover-ul electric Pear va fi oferta de buget a Fisker, cu un preț sub 30.000 USD cu tracțiune integrală, motoare duale și o autonomie de aproximativ 480 de km. Deși este puțin mai mic decât Ocean, acesta va fi construit pe o nouă platformă care permite o reducere de 35 la sută a pieselor și astfel un preț mai mic. Acesta va veni în configurații cu cinci sau șase locuri (cel din urmă printr-un banchetă din față) și oferă ceea ce pare un interior atractiv, dar de bază la preț.