Filmul românesc de pe Netflix, demn de Festivalul de la Cannes: drama care te va pune pe gânduri
Filmul românesc de pe Netflix „Un etaj mai jos” spune povestea lui Sandu Pătrașcu (interpretat de Teodor Corban) care, după ce are ghinionul de a fi unicul martor la o altercație domestică ce se sfârșește cu o crimă, trebuie să înfrunte doi vecini foarte apropiați: unul este bizarul ucigaș, iar celălalt este propria sa conștiință.
Filmul românesc de pe Netflix care te va ține în suspans
Un etaj mai jos este un film dramatic românesc din 2015 regizat de Radu Muntean și scris tot de el și Alexandru Baciu. Rolurile principale au fost interpretate de actorii Teodor Corban, Oxana Moravec și Iulian Postelnicu.
„Un etaj mai jos” a fost prezentat în cadrul secțiunii Un Certain Regard a Festivalului de Film de la Cannes din 2015. De asemenea, a fost prezentat în cadrul secțiunii Contemporary World Cinema a Festivalului International de Film de la Toronto din 2015.
Mai pe larg, povestea peliculei sună cam așa: Sandu Pătraşcu (Teodor Corban) este un bărbat obişnuit, căsătorit, având un fiu şi o afacere împreună cu soţia sa Olga (Oxana Moravec). În timp ce mergea acasă, în blocul în care locuia, urcând în apartamentul său, Sandu aude o ceartă violentă în apartamentul de la etajul unu, între Laura (Maria Popistaşu) şi vecinul ei căsătorit, Vali (Iulian Postelnicu), care locuia la etajul doi.
Stând mai mult decât ar fi trebuit în holul scării, Sandu se întâlneşte cu Vali care ieşea din apartamentul Laurei. Mai târziu, Sandu află că Laura este moartă, posibil ucisă. Când poliţia începe investigaţia printre locatarii blocului, Sandu nu spune nimic, nici măcar soţiei sale, Olga, deşi în sinea lui se naşte bănuiala că Vali a omorât-o pe Laura. Treptat, în Sandu se instalează o dilemă care se transformă într-o răvăşitoare luptă interioară: sa spună ce ştie sau să tacă.
„Un etaj mai jos” este despre cum demonul bănuielii subminează, ca o picătură chinezească, confortul psihologic aparent indestructibil al unui bărbat obişnuit cu a deţine controlul, cu descurcăreala, cu o anume comoditate mentală şi materială. Infiltrarea imprevizibilă a vecinului suspect în viaţa şi în mediul familial al lui Pătraşcu apropie filmul lui Muntean de un thriller în care un străin perturbă liniştea unei comunităţi, a unui grup sau doar a unei persoane”, se arată într-o critică, pe ZiarulMetropolis.