Ferrari și Porsche au aceeași idee: de ce stau la baza acordului de interzicere a mașinilor pe benzină
Porsche și Ferrari încearcă să scutească e-carburanții de la interzicerea planificată a UE pentru 2035 asupra noilor vehicule cu motor cu ardere internă.
Porsche și Ferrari sunt în centrul unei dezbateri UE despre un plan de a ucide motorul cu ardere – și schimbă conversația.
Producătorii de automobile caută o excludere pentru combustibilii electronici sintetici din interzicerea planificată a UE pentru 2035 asupra noilor vehicule cu motor cu ardere internă.
Deși aparțin unui segment restrâns al industriei auto, statutul Porsche și Ferrari de producători auto emblematici a fost suficient pentru a determina guvernele lor să conteste planul UE săptămâna trecută, cu câteva zile înainte de un vot programat.
Un vot final asupra interdicției ICE din 2035 urma să aibă loc pe 7 martie, dar a fost amânat pe termen nelimitat pe fondul temerilor că Germania s-ar putea abține, ceea ce ar torpila regulamentul.
Comisia Europeană, Germania și Italia, care se opun interdicției, vor purta discuții în săptămânile următoare cu privire la modul de integrare a tehnologiei e-combustibil în propunerile Comisiei.
Opoziția Germaniei și Italiei față de interdicție, după ce mai devreme au fost de acord cu legislația propusă, a zguduit Bruxelles-ul și a redeschis întrebări cu privire la e-carburanții presupus neutri din punct de vedere climatic, care s-au dovedit prea costisitoare pentru flotele mari de vehicule. Dar a dezvăluit și întrebări mai profunde cu privire la forțele economice și sociale aflate în joc în tranziția Europei la tehnologia verde.
Cultura mașinii
Mașinile se află în centrul cultural al Germaniei, care rămâne singura națiune europeană fără limite de viteză pe porțiunile din celebra sa autostradă – un spin peren pentru ecologiști.
Și opoziția față de propunerea de lege a UE ilustrează reticența națiunii de a-și lua rămas bun de la unele dintre simbolurile sale esențiale, cum ar fi 911 Porsche.
Dar eforturile de a încetini legislația UE într-o etapă atât de târziu au stârnit critici în industria auto. Cu producătorii care investesc miliarde pentru a aduce mașini electrice pe piață, mulți nu doresc distragere a atenției de la o alternativă potențială costisitoare.
„Acum l-aș numi aproape jalnic”, a spus Thomas Ingenlath, CEO al brandului de lux Polestar, într-un interviu. „Industria și politicienii ar trebui, în sfârșit, să dea acel semnal foarte clar despre calea de urmat”.
În timp ce majoritatea producătorilor de automobile investesc zeci de miliarde în schimbarea EV, Porsche a investit și într-o fabrică de e-combustibil în Chile, parțial pentru că producătorul nu intenționează să-și producă mașina sport 911 cu o opțiune electrică.
Operarea vehiculelor cu motoare cu ardere într-un mod neutru din punct de vedere climatic ar putea ajuta, de asemenea, la accelerarea decarbonizării sectorului transporturilor, potrivit unui purtător de cuvânt Porsche.
Stocul de vehicule existente ar trebui inclus în eforturile de a reduce emisiile de CO2 mai rapid, a adăugat el.
Ferrari a spus că caută combustibili alternativi pentru a continua să producă mașini cu motor cu combustie care să-și păstreze moștenirea.
Susținătorii e-combustibililor spun că aceștia sunt în esență energie electrică regenerabilă care a fost transformată într-un combustibil lichid, combustibil.
Pentru a face acest lucru, oamenii de știință combină dioxidul de carbon captat cu hidrogenul care a fost divizat din apă într-un proces alimentat de energie regenerabilă, creând un combustibil sintetic de hidrocarburi. Când sunt arse într-un motor cu ardere, e-combustibilii creează dioxid de carbon. Dar, deoarece a fost făcut din CO2 captat anterior, ei susțin că este neutru din punct de vedere climatic.
Situație volatilă
Cu excepția cazului în care sunt salvați de e-combustibili, sfârșitul este aproape pentru motoarele cu ardere.
În timp ce producătorii de automobile precum Mercedes-Benz și BMW au echipe care lucrează la o nouă generație de motoare cu ardere, care să respecte reglementările Euro-7 privind emisiile care vor intra în vigoare în 2025, nu există planuri sau finanțări pentru o generație mai departe.
„Tendința de electrificare a industriei auto este în acest moment un fel de tren fugit”, a declarat Roberto Vavassori, director la producătorul italian de frâne Brembo.
„Ar putea fi și mai rău să opriți sau să întârziați din cauza cantității uriașe de investiții ale producătorilor de automobile.”
Vavassori a adăugat însă că „întrebarea principală este cum și unde vom găsi toată energia curată de care are nevoie procesul de tranziție electrică, deoarece ne-am putea da seama că Europa nu va fi pregătită pentru asta, din punct de vedere al infrastructurii, în 2035.”
Unii din industrie sunt îngrijorați de faptul că o excepție de e-combustibil – chiar dacă este limitată la unele mașini sport – ar putea reduce impactul asupra industriei auto de la o interdicție clară din 2035 a motoarelor cu ardere.
În sectorul energetic, termenele limită stricte pentru ieșirea din combustibilii fosili, cum ar fi cărbunele, au precipitat încetări și mai rapide, deoarece companiile reduc investițiile într-un sector pe cale de dispariție, iar lucrătorii migrează către industrii cu perspective de viitor mai bune.
Există puține excepții de la noile reguli UE, dar statele membre și parlamentul au convenit anterior că producătorii de nișă – inclusiv Lamborghini – care produc un număr mic de vehicule vor primi o întârziere de 1 an în ceea ce privește obiectivele de emisii.