Fenomenul MrBeast, tânărul care a rupt Youtube-ul și s-a umplut de bani. S-a lăsat de facultate după 2 săptămâni, iar acum are o avere uriașă
La 24 de ani, Jimmy Donaldson, cunoscut și sub numele de MrBeast, este unul dintre cei mai vizionați și bine plătiți creatori de pe YouTube. Primele sale videoclipuri virale includ provocări uimitoare, precum citirea fiecărui cuvânt din dicționar sau numărarea de la zero la 100.000 timp de 40 de ore consecutive.
Cine este MrBeast – fenomenul de pe Youtube
În ultima vreme, a devenit cunoscut pentru filantropia sa spectaculoasă, oferind bani sau făcând acte de bunătate și înregistrându-le pentru conținut. Recent, Donaldson a încărcat un videoclip în care a plătit operațiile a 1.000 de persoane oarbe pentru ca acestea să vadă din nou.
Provocările sale ambițioase și actele caritabile l-au ajutat să își crească canalul la aproximativ 131 de milioane de abonați, cei mai mulți în istoria YouTube-ului.
De asemenea, este un antreprenor care a lansat brandul virtual de restaurante MrBeast Burger în 2020 și o afacere de ciocolată considerată a fi mai sănătoasă, numită Feastables, în 2022.
Însă săptămâna trecută, Donaldson a dat în judecată Virtual Dining Concepts, compania de restaurante din spatele brandului său de burgeri, acuzând-o că produce burgeri de „calitate teribilă”. Săptămâna aceasta, VDC a răspuns la acuzații cu un proces pentru „încălcarea contractului”.
„Înarmat cu celebritatea sa și cu milioanele sale de urmăritori, Donaldson a denigrat brandul și reclamanții într-o serie de postări pe rețelele de socializare extrem de dăunătoare, pe care le-a amplificat rapid în numeroase mijloace de informare, așa cum intenționa”, a afirmat VDC în proces, menționând că valoarea brandului era în „zona cifrelor cu nouă cifre”.
MrBeast s-a născut ca Jimmy Donaldson pe 7 mai 1998. Greenville, Carolina de Nord. Hi-Tech Hikers. El și fratele său, CJ, au crescut în estul Carolinei de Nord, în orașul Greenville. În 2016, a absolvit Greenville Christian Academy, o școală privată din zonă, scrie businessinsider.
Donaldson a încărcat primul său videoclip pe YouTube în februarie 2012, când avea doar 13 ani. Adolescentul și-a început cariera pe YouTube postând videoclipuri sub numele de utilizator „MrBeast6000”. În primii ani, Donaldson a încercat, fără succes, să stăpânească algoritmul YouTube prin crearea de conținut care să atragă cea mai mare audiență posibilă.
Pe măsură ce MrBeast a încercat să manipuleze algoritmul YouTube, a trecut prin etape de tendințe pe canalul său: compilații amuzante de jocuri „Minecraft” și „Call of Duty”, estimări ale averilor youtuberilor, oferirea de sfaturi și trucuri pentru creatorii aspiranți și comentarii pe marginea scandalurilor youtuberilor.
MrBeast a început să câștige un număr tot mai mare de urmăritori în 2015 și 2016 datorită seriei sale de videoclipuri „worst intros”, care aduna și râdea de introducerile youtuberilor pe care le descoperea pe platformă. Până în mijlocul anului 2016, MrBeast a atins 30.000 de abonați.
S-a lăsat de facultate după 2 săptămâni
La sfârșitul anului 2016, MrBeast s-a înscris la facultate. YouTuberul a declarat că a rezistat doar două săptămâni înainte de a renunța, spunându-i mamei sale:
„Aș prefera să fiu sărac decât să fac altceva în afară de YouTube.” La vârsta de 18 ani, mama lui l-a rugat să se mute de acasă deoarece „mă iubește și doar îmi dorea să am succes”, a spus ulterior MrBeast.
MrBeast a devenit viral pentru prima dată în ianuarie 2017, când a încărcat un videoclip în care număra până la 100.000 – ceea ce ulterior a dezvăluit că i-a luat 44 de ore. „Pur și simplu îmi doream foarte mult asta”, a spus ulterior MrBeast despre provocare.
„Renunțasem la facultate, nu câștigam prea mult. Știam că va deveni viral.”
A descoperit secretul algoritmului Youtube
După ce primul videoclip a devenit viral, MrBeast a descoperit ceea ce algoritmul YouTube prefera. A acumulat rapid mai multe vizualizări cu acțiuni similare, precum învârtirea unui spinner pentru 24 de ore și vizionarea videoclipului muzical „It’s Everyday Bro” al lui Jake Paul timp de 10 ore consecutive. Până în noiembrie 2017, MrBeast a ajuns la 1 milion de abonați.
Acum, MrBeast are câteva tipuri de videoclipuri care sunt „pâinea și untul” canalului său. El continuă să organizeze provocări epuizante, de câteva ore – denumite „junklord YouTube” – precum și provocări „ultima persoană care părăsește” în care oferă mii de dolari. Titlurile acestor videoclipuri variază de la „Trecând prin aceeași drive-thru de 1.000 de ori” la „Ultimul care își retrage mâna, primește un Lamborghini”.
MrBeast organizează, de asemenea, donații și acțiuni de caritate captivante. Odată, a deschis un showroom auto unde a oferit mașini gratuite și este cunoscut pentru că donează mii de dolari streamerilor cu puțini abonați de pe Twitch și YouTube, precum și ospătărițelor și șoferilor Uber.
Pe măsură ce Donaldson și-a dezvoltat canalul, a fost capabil să angajeze patru dintre prietenii săi din copilărie – Chris, Chandler, Garret și Jake – să lucreze pentru el și canalul său YouTube. Grupul apare adesea în unele dintre cele mai sălbatice provocări „ultima persoană care părăsește”, și fiecare dintre ei a devenit un nume emblematic în imperiul MrBeast.
Până în decembrie 2018, MrBeast a oferit 1 milion de dolari prin acțiunile sale spectaculoase, câștigând titlul de „cel mai mare filantrop de pe YouTube”.