Facturile la energie continuă să întârzie: de ce e încă haos pe piață, ce trebuie să știi despre facturile tale
Deși lucrurile ar fi trebuit să fie clarificate până la ora actuală pe piața internă de energie, situația e de parte de a fi așa cum și-ar dori românii, facturile noastre la energie continuând să întârzie.
Pe fondul frecventelor schimbări legislative la care a fost supus sectorul energetic în ultimul an, dar și din cauza crizei, a lipsei de predictibilitate, precum și în contextul schimbărilor dispuse în cadrul companiilor furnizoare, românii așteaptă mult și bine să primească facturile la energie.
Hidroelectrica, Enel și Electrica Furnizare sunt câțiva dintre giganții care par să nu reușească în acest moment să gestioneze criza din sistem, iar românii care sunt clienți ai acestor companii se confruntă cu întârzieri de luni de zile la facturi.
Pentru mulți, aceste întârzieri reprezintă mari motive de îngrijorare, deoarece oamenii se tem că vor primi într-o bună zi o grămadă de facturi, a căror valoare va fi una uriașă și că nu vor face față plății deodată.
Totuși, unii furnizori par să se fi pregătit pentru momentul în care facturile vor fi emise. De exemplu, Hidroelectrica a transmis deja câteva mesaje clienților, astfel încât aceștia să fie liniștiți și să știe ce opțiuni și drepturi au, în momentul în care vor începe să primească facturile din lunile anterioare.
Aștepți facturile de la Enel sau Hidroelectrica? Iată ce ar trebui să știi, concret
„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie și am luat decizia ca, totuși, facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj. Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor.
Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica (posibilitatea de eșalonare a plății facturilor – n.r.), inclusiv formularele sunt acolo. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.
Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână și jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri.
Aceasta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi”, a anunțat Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica, la Antena 3.