Euro 7 stârnește tot mai multe controverse: ce spun producătorii auto despre noile reglementări
Producătorii de automobile europeni luptă împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare, grăbite și inutile.
Producătorii de automobile europeni luptă împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare, grăbite și inutile, dar despre care Comisia Europeană spune că sunt necesare pentru a reduce emisiile dăunătoare și a preveni repetarea scandalului diesel al Grupului Volkswagen.
Țările și parlamentarii Uniunii Europene vor negocia în acest an propunerile Euro 7 privind limitele mai stricte pentru emisiile auto – pentru mașinile diesel, dar nu pe benzină – și pentru camioanele și autobuzele grele, inclusiv oxid de azot și monoxid de carbon.
UE a înăsprit progresiv limitele de la „Euro 1” în 1992.
Propunerea Comisiei extinde testarea emisiilor reale (RDE) și adaugă testarea continuă a emisiilor printr-un sistem de monitorizare la bord.
Euro 7 ar intra în vigoare la jumătatea anului 2025 pentru mașini și la jumătatea lui 2027 pentru camioane și autobuze.
Regulile ar acoperi, de asemenea, emisiile din anvelope și frâne.
Directori, inclusiv CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, spun că regulile sunt „inutile”, în timp ce producătorii de automobile investesc zeci de miliarde de euro în vehicule electrice și încep să elimine treptat mașinile pe bază de combustibili fosili.
Ritmul plângerilor a crescut recent
Principalul grup de lobby auto din Europa, ACEA a declarat că Euro 7 va crește prețurile mașinilor noi cu 2.000 de euro, iar un director al mărcii cehe Skoda a susținut că unitatea Grupului Volkswagen va trebui să elimine 3.000 de locuri de muncă.
CEO-ul Iveco, Gerrit Marx, a numit propunerile „pur și simplu stupide”.
Comisia Europeană estimează că Euro 7 ar putea adăuga până la 150 de euro la prețurile mașinilor și 2.600 de euro pentru camioane și autobuze.
ACEA spune că reducerile de poluanți de la Euro 7 vor fi minime. Comisia susține că acestea vor fi semnificative.
Mattias Johansson, șeful afacerilor guvernamentale al Volvo Cars, a declarat pentru Reuters că termenul limită din 2025 nu lasă „practic niciun timp rezonabil” pentru a face modificări ale motorului și nu are detalii despre procedurile de testare. Volvo s-a angajat să fie complet electric până în 2030.
CEO-ul Daimler Truck, Martin Daum, a declarat că noii senzori de emisii vor necesita „investiții uriașe”, iar Alexander Vlaskamp, CEO al unității Traton MAN, estimează că Euro 7 va costa 1 miliard de euro.
Producătorii de camioane se plâng și de Euro 7, deoarece se confruntă cu limite mai stricte de CO2 din 2030.
„Este un comportament acceptat al politicienilor de la Bruxelles de a ataca industria auto pentru că o merităm” în urma scandalului diesel, a spus Marx de la Iveco.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze declarațiile directorilor, dar a spus că testele de emisii reale ale Euro 7 sunt importante din cauza „scandalurilor din trecut despre dispozitivele de înșelăciune”.
În scandalul diesel, VW a recunoscut în 2015 că a montat aproximativ 11 milioane de mașini din întreaga lume cu software pentru a înșela testele de emisii diesel – costând producătorul auto german peste 32 de miliarde de euro în reparații, amenzi și costuri legale.
Săptămâna trecută, Consiliul Internațional pentru Transport Curat (ICCT), o organizație independentă non-profit, a declarat că 77% dintre testele efectuate pe vehiculele diesel pre-RDE Euro 6 depășesc un prag de emisii „suspecte”, indicând „utilizarea probabilă” a dispozitivelor de înșelăciune.
Stefan Bratzel, șeful think-tank-ului Centrul de Management Auto, a declarat că scandalul diesel a creat o problemă de imagine pentru producătorii de automobile în care „nu puteai avea încredere în ceea ce au spus”.
Nu toată industria auto este nemulțumită de Euro 7
CEO-ul Vitesco, Andreas Wolf, a spus că furnizorul de trenuri motoare vede asta ca pe o oportunitate.
„Cronologia înseamnă stres pentru multe companii”, a spus el. „Dar suntem pregătiți pentru orice”.
Cummins consideră că Euro 7 „găsește un echilibru bun între a fi dur, clar și aplicabil”, a declarat Pete Williams, șeful european pentru conformitate tehnică al producătorului de motoare din SUA.
Dar Williams a adăugat că există câteva domenii vagi, inclusiv modul în care monitorizarea la bord (OBM) – un sistem din interiorul unui vehicul pentru a detecta dacă vehiculul depășește limitele de emisie – ar trebui să funcționeze.
„Știm cum să scriem OBM, dar nu știm ce este”, a spus Williams. „Deci, evident, încurajăm Comisia să acţioneze rapid pentru a defini acest lucru”.