Euro 7: noua reglementare, o victorie pentru producătorii auto, de ce
Producătorii de automobile europeni au spus că un control mai strict al emisiilor ar putea face imposibil de construit mașinile mici în mod profitabil. Dar o nouă propunere a Consiliului European ar menține limitele actuale, evitând eventual creșterea costurilor.
Euro 7 va fi mai lejer
Este posibil ca mașinile mici să fi primit un colac de salvare odată cu propunerea Consiliului European de a reduce standardele de emisii Euro 7 planificate, despre care producătorii de automobile au spus că vor deturna investițiile de la vehiculele electrice și vor necesita o reproiectare costisitoare a modelelor cu ardere existente.
Consiliul European sprijină o versiune a Euro 7 care, în esență, ar menține poluanții autovehiculelor la nivelul actual, impunând în același timp îmbunătățiri pentru camioanele grele și limite pentru prima dată ale emisiilor de particule de la frâne și anvelope.
Emisiile cheie reglementate de reglementările euro – în prezent la Euro 6e – includ particule fine, monoxid de carbon și oxid de azot, despre care experții în sănătate spun că contribuie la zeci de mii de decese pe an.
Un punct de conflict pentru producătorii de automobile a fost costul de omologare a motoarelor. ACEA, principalul grup de lobby din Europa, spune că va costa producătorilor de automobile 1.000 de euro per vehicul și de două ori mai mult pentru cumpărători, în timp ce autoritățile de reglementare spun că costul pentru consumatori ar fi mai mic de 200 de euro pe vehicul.
Volkswagen a declarat recent ca la începutul acestei luni că un standard strict Euro 7 ar putea contribui la dispariția în Europa a hatchback-ului Polo mic, care începe de la aproximativ 20.000 de euro, potrivit unui raport din The Financial Times. În 2022, șeful mărcii VW Thomas Schaefer a spus că noile reguli ar putea adăuga 3.000 până la 5.000 de euro la prețul Polo-ului.
Probleme cu producția
O altă marcă a Grupului VW, Skoda, a declarat că nu reînnoiește versiunea break a lui Fabia din cauza dificultății de a îndeplini propunerile.
Întrebat dacă Skoda va reconsidera reînnoirea vagonului Fabia, un purtător de cuvânt a spus prin e-mail că producătorul auto nu va comenta speculațiile cu privire la deciziile individuale despre produse, dar a spus „examinăm în mod regulat și cuprinzător planurile de ciclu ale modelelor noastre, astfel încât să putem reacționa cât mai flexibil. posibil la schimbarea cerințelor clienților și ale pieței (legislația privind emisiile de CO2 și emisii.”
Directorii auto nu au fost timizi în criticile lor față de Euro 7, CEO-ul BMW, Oliver Zipse, de exemplu, spunând că ar însemna „mai multă reglementare, fără nicio îmbunătățire a calității aerului”, în timp ce CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a numit standardele țevilor de eșapament „inutile”. ”
CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, care este președintele ACEA, a declarat în ianuarie că dacă Euro 7 ar fi implementat așa cum sa propus pentru prima dată, ar putea pune în pericol locurile de muncă europene.
Creșterea prețului ar putea reduce vânzările de vehicule noi cu 7-10%, a spus de Meo în calitatea sa de președinte al ACEA și ar putea duce la închiderea, de exemplu, a patru fabrici la Grupul Renault.
Citește și Standardul Euro 7, din nou ”sub microscop”: Ce se întâmplă cu mașinile viitorului
Potențială victorie pentru producătorii de automobile
Odată cu noua propunere a consiliului, este posibil ca vocile producătorilor de automobile să fi fost auzite.
O purtătoare de cuvânt a ACEA a numit noua propunere a Consiliului European „mult mai sensibilă”, dar a remarcat că este la latitudinea fiecărui producător de automobile să decidă asupra strategiei sale de produs și că Euro 7 va necesita în continuare teste și omologare suplimentare, dacă nu o refacere la scară largă. ingineria controlului emisiilor.
„Ar trebui să permită ca aceste mașini mai ieftine să fie produse în continuare”, a spus ea. „Faptul că propunerea consiliului este un pas în direcția corectă reduce o parte din presiune”.
Anna Krajinska, managerul emisiilor vehiculelor și al calității aerului la grupul de mediu Transport & Environment, a spus că nu există nicio garanție că producătorii auto se vor reangaja cu mașinile mici sub un Euro 7 mai puțin strict, argumentând că mulți și-au mutat deja atenția către modelele cu prețuri mai mari. precum SUV-urile.
Krajinska a spus într-un interviu că a fost „greu pentru producătorii de automobile” să justifice poziția conform căreia nu își permit să omologheze motoarele în conformitate cu standarde mai stricte, având în vedere că veniturile și profiturile au crescut brusc în ultimii ani.
Ea a spus că merită să investești în standarde Euro 7 mai stricte privind poluanții, deoarece ar putea exista 100 de milioane de mașini noi cu motoare cu ardere vândute în Europa de acum înainte până la termenul limită din 2035 pentru vânzări cu zero emisii.
O modalitate mai bună de a îndeplini obiectivul unui transport la prețuri accesibile este încurajarea politicilor care promovează vehiculele electrice mici, a spus ea.
Se așteaptă ca Parlamentul European să voteze o versiune a planului până la începutul lunii noiembrie. Consiliul, parlamentul și Comisia Europeană vor negocia apoi o versiune finală, care ar putea fi aprobată în câteva luni. Reglementările vor intra în vigoare 24 de luni mai târziu pentru modelele noi și 36 de luni pentru modelele existente – cel mai probabil, însemnând ceva timp în 2026 și 2027.
Citește și Toyota nu este de acord cu regulile Euro 7: de ce nu reprezintă o soluție pentru producătorii auto
Grupurile industriale reacţionează
Reacția la propunerea consiliului – care a fost condusă de Spania – din partea grupurilor de lobby și advocacy a fost mixtă – deși niciun grup nu a fost pe deplin mulțumit, cel puțin public.
Poziția oficială a ACEA este că este o „îmbunătățire”, dar grupul a remarcat că cerințele pentru mașini, camionete și camioane grele noi „necesită eforturi semnificative de inginerie și testare”.
Pe de altă parte, CLEPA, care reprezintă furnizorii, a spus că sprijină avansarea Euro 7 așa cum a fost propusă pentru prima dată, adăugând că ar putea fi implementată „cu câteva măsuri prudente”.
„Tehnologia necesară este disponibilă și viabilă din punct de vedere economic”, a spus grupul. „Regresarea la Euro 6, așa cum a propus Consiliul, nu este necesară pentru a menține mobilitatea la prețuri accesibile și nici nu va sprijini punerea în aplicare a unor limite mai stricte de calitate a aerului și nici nu va stimula inovația în UE.”
Acesta a ridicat spectrul competitivității cu SUA și China – într-un moment în care autoritățile de concurență din UE cercetează subvențiile chineze pentru vehiculele electrice – spunând: „Această decizie determină acum dacă UE va avea un rol în modelarea standardelor tehnologice sau lasă această prerogativă în seama Statele Unite și China.”
CECRA, care reprezintă consiliile naționale de dealeri și întreprinderile de reparații, a emis un comunicat comun cu CLEPA, adăugând că îndeamnă ca regulamentele să fie aprobate înainte de următoarele alegeri în Uniunea Europeană din iunie 2024.
Grupul care reprezintă furnizorii de control al emisiilor, AECC, a declarat că este „uimitor” faptul că consiliul va cere menținerea limitelor Euro 6 pentru vehiculele ușoare. Acesta a cerut Parlamentului European să adopte o versiune mai „ambițioasă” a Euro 7.
Transport & Environment a spus că ar fi un „dezastru” pentru calitatea aerului, spunând că „ar permite industriei auto să spele în verde mașinile ca „curate Euro 7”, în timp ce funcționează în continuare cu tehnologia extrem de poluantă Euro 6”.
Citește și Skoda dă vina pe regulile Euro 7: ce se întâmplă cu modelul Fabia Combi