27 apr. 2023 | 13:25

Euro 7 lovește puternic în industria auto: ce se întâmplă cu Skoda Fabia

ACTUALITATE
Euro 7 lovește puternic în industria auto: ce se întâmplă cu Skoda Fabia

Klaus Zellmer confirmă că puternicul supermini este amenințat din cauza noii legislații privind emisiile

Skoda Fabia ar putea fi eliminată dacă viitoarele reguli Euro 7 – care vor necesita instalarea unei serii de tehnologii de reducere a emisiilor și de monitorizare pentru orice mașină ICE nouă vândută din 2025 – îi fac prețul prea inaccesibil.

Supermini-ul puternic al producătorului de mașini ceh începe în prezent de la aproximativ 15.000 de euro în Europa.

Șeful Klaus Zellmer consideră că în situația în care proiectul actual merge înainte așa cum este propus, „nu va fi posibil” să mențină Fabia la acel preț accesibil.

Ar fi de așteptat un preț de aproximativ 20.000 de euro sau mai mult, a spus el, întrebând: „Este încă o propunere fezabilă pentru consumatori? Nu cred.”

Volkswagen Polo, cu care Fabia își împărtășește bazele, se confruntă, de asemenea, cu toporul din cauza Euro 7. Proiectarea acestuia pentru a se conforma ar putea adăuga până la 5000 de euro la prețul său, a declarat șeful mărcii VW, Thomas Schäfer, în noiembrie anul trecut.

Cum arată reglementările

Reglementările actuale Euro 7, elaborate de Comisia Europeană și care urmează să intre în vigoare de la 1 iulie 2025 pentru mașinile noi și autoutilitarele ușoare, vizează reducerea emisiilor de NOx cu 35% față de reglementările Euro 6 și reducerea particulelor din țeavă de eșapament cu 13%.

Acestea ar necesita montarea, ca standard, a unor noi catalizatori electronici încălziți electric – pentru a reduce emisiile la pornire – precum și tehnologie de diagnosticare la bord care va monitoriza în direct poluanții cheie și te va avertiza dacă emisiile ies din limite.

Costul suplimentar total pentru o furgonetă ușoară sau mașină va fi de 304 EUR per vehicul, susține comisionul; „Aceasta este o reformă care este accesibilă.”

Dar, mulți, precum Zellmer, au criticat acest lucru, susținând că va costa mai mult decât crede comisia.

„Vrem să respectăm clima”, a spus el, „dar dacă proiectul actual devine realitate până în 2025, ar trebui să avem în mașini tehnologie care fie nu este încă dezvoltată, fie este atât de scumpă încât mașina de 15.000 de euro va fi între 18.000 și 20.000 de euro.”

El a adăugat: „Acum, problema este că, dacă apoi puneți atât de mult cost într-o mașină, mașina pe care doriți să o vindeți este greu de vândut. Așa că oamenii rămân în mașinile lor mai vechi, mai poluante, ceea ce este mai rău.

„Trebuie să stăm împreună și trebuie să avem un plan bun, care să fie bun pentru toată lumea: pentru consumatori și pentru climă.”