28 feb. 2023 | 08:25

Emisiile Euro 7 în vizorul autorităților: mașinile cu benzină s-ar putea să aibă o șansă

ACTUALITATE
Emisiile Euro 7 în vizorul autorităților: mașinile cu benzină s-ar putea să aibă o șansă

Ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, vrea să construiască o alianță cu Paris și Berlin pentru a înlătura regulile mai stricte privind emisiile, planificate de Uniunea Europeană.

Italia vrea să facă echipă cu Franța și Germania pentru a „influența” și a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor auto și camioanelor, a declarat ministrul industriei Adolfo Urso.

Guvernul de dreapta al premierului Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a interzice vânzarea de noi mașini pe benzină și diesel până în 2035, un ministru care a numit trecerea forțată la electricitate „sinucidere” și un „cadou” pentru industria chineză.

Urso a cerut brațului executiv al UE, Comisia Europeană, să adopte o abordare „pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor privind schimbările climatice și a spus că dorește să construiască „o alianță” cu Paris și Berlin prin care să-și reducă prețurile pentru industrie și consumatori.

El a spus că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, și că va face același lucru la Roma pe 3 martie cu ministrul francez al economiei Bruno Le Maire.

Axa Paris, Roma și Berlin

„Cele trei mari țări industriale europene pot influența… reglementările europene”, a spus el, referindu-se la Italia, Franța și Germania.

Urso a menționat în mod special două proiecte de legi ale UE: regulile de emisii mai stricte Euro 7 pentru mașini, camionete, camioane și autobuze și propunerea din această lună de a reduce în continuare emisiile de camioane și autobuze.

El a spus că Italia va fi „hotărâtă” să blocheze aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare UE din 2024, dacă nu vor fi îndeplinite cererile Romei de moderare.

„Sunt două dosare importante care trebuie abordate în mod realist, oferind cetățenilor și întreprinderilor șansa reală de a se adapta în timp util”, a spus el.

Urso a mai indicat că Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă a „etapelor și modalităților tranziției ecologice” în 2026, când Comisia Europeană urmează să revizuiască progresele înregistrate în direcția obiectivului pentru 2035 de a atinge emisii zero de la mașinile și camionete noi.

Făcând ecou îngrijorărilor exprimate de ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, Urso a spus că UE riscă să treacă de la „supunere energetică” față de Rusia pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la „o dependență și mai serioasă” de China pentru tehnologii verzi și materii prime.

Reglementările UE privind emisiile din sectorul drumurilor fac parte dintr-un pachet mai larg de politici mai dure împotriva schimbărilor climatice, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.