31 iul. 2023 | 16:55

”După mine, potopul”: oamenii cheltuie banii pe care nu-i au pe curse aeriene scumpe

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
”După mine, potopul”: oamenii cheltuie banii pe care nu-i au pe curse aeriene scumpe

Turiștii care vor să se bucure de vacanțe și să călătorească cu avionul, în pofida majorării tarifelor biletelor, au impulsionat profiturile companiilor aeriene la noi culmi, arată un articol publicat în ziarul FT.

În timp ce IAG, compania-mamă a British Airways, anunța venituri record vineri, a dezvăluit că zborurile transatlantice și către destinații de agrement au fost extrem de căutate. La fel, Air France-KLM a menționat că turiștii care cheltuiesc generos au umplut locurile din clasa business, informează economedia.ro.

Companiile aeriene o duc foarte bine

În SUA, compania aeriană United a raportat o creștere de 42% a veniturilor din zborurile către Europa în ultimul trimestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar Delta a înregistrat o creștere de 65% a vânzărilor de zboruri transatlantice.

Royal Caribbean, una dintre cele mai mari companii de croaziere din lume, a declarat joi că afacerea sa este în plină desfășurare datorită cererii pentru croaziere.

Disponibilitatea consumatorilor de a cheltui în ciuda majorării prețurilor și a creșterii ratelor dobânzilor sporește speranțele evitării recesiunii în SUA.

Deși cheltuielile multor gospodării s-au restrâns, iar cei mai săraci au fost afectați puternic de creșterea costurilor alimentelor și energiei, consumul a rezistat mai bine decât s-ar fi așteptat mulți în SUA, Regatul Unit și zona euro.

Blerina Uruci, economist șef pentru SUA la T Rowe Price, a avertizat că ritmul cheltuielilor de consum ar putea încetini în a doua jumătate a anului, deoarece americanii au consumat cea mai mare parte din economiile acumulate la începutul pandemiei, iar creșterea ocupării forței de muncă încetinește, potrivit sursei menționate anterior.

Odată cu scăderea piețelor forței de muncă și încetinirea creșterii salariale, unii cumpărători își reduc cheltuielile pentru bunuri discreționare, precum mobilierul, jacuzzi-ul și articolele de lux.

Unele voci din industria turismului avertizează că boom-ul din această industrie trebuie ar trebuie să se apropie, totuși, de sfârșit.

John Holland-Kaye, șeful aeroportului Heathrow, se întreabă cât timp vor mai putea oamenii plăti prețuri ridicate la biletele de avion și în viitor, iar această întrebare este cât se poate de pertinentă, în condiții de față.