22 feb. 2023 | 04:08

Din cauza prețurilor mari am ajuns să cumpărăm doar strictul necesar: problema nu e doar în România

ACTUALITATE
Din cauza prețurilor mari am ajuns să cumpărăm doar strictul necesar: problema nu e doar în România

În ultima perioadă, inflația a devenit principala noastră preocupare, dar ceea ce este cu adevărat îngrijorător este că vorbim despre un fenomen internațional. Prețurile mari sunt acum o mare povară pentru foarte mulți oameni din întreaga lume, iar studiile recent efectuate confirmă acest lucru.

Potrivit unui sondaj recent realizat de experții PwC, oamenii au început 1să devină mai moderați la cumpărături. Ne concentrăm mai mult pe lucrurile esențiale și am tăiat de pe listă acele bunuri de care nu avem neapărată nevoie. Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale și majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, în contextul în care scumpirile au atins niveluri record peste tot în lume.

Criza ne face să tăiem multe de pe listă. Nu mai sunt bani pentru tot ce ne dorim

Se pare că, la nivel global, consumatorii se tem de inflație și vor să-și protejeze bugetele cât mai mult în fața exploziei prețurilor. Este perfect normal să reacționăm așa, într-un context marcat de incertitudine și cu potențiale noi scumpiri la orizont. De altfel, dacă ar fi să privim partea plină a paharului, putem spune că din această situație învățăm o lecție prețioasă de educație financiară și devenim mai conștienți de necesitatea prioritizării bugetului nostru personal.

”Anul trecut majoritatea țărilor au înregistrat o inflație record, dobânzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și reducă bugetul pentru cheltuielile neesențiale și să se orienteze către alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arată că tot mai mulți vânează promoții și oferte și s-au reorientat către „mărcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor.

Pentru ca retailerii să reușească în acest mediu macroeconomic dificil și să-și fidelizeze clienții, trebuie să valorifice și să diversifice canalele de distribuție, să ofere prețuri competitive și să investească într-o mai mare rezistență a lanțului de aprovizionare. Tendința de creștere a prețurilor va continua și în acest an, chiar dacă într-un ritm mai redus”, a declarat Ruxandra Târlescu, partener și lider pentru industria de retail în cadrul PwC România.