Digi RCS RDS, o forță de neoprit în România. Cum arată o lovitură majoră pentru Vodafone și Orange
Digi RCS RDS și-a publicat în această săptămână rezultatele financiare pe ultimul trimestru și, implicit, pe primele nouă luni din acest an. Cu această ocazie aflăm că furnizorul de telefonie, internet și televiziune se bucură de o performanță fără precedent.
După primele nouă luni, Digi RCS RDS a înregistrat venituri de 1,238 miliarde de euro, în creștere cu 13% comparativ cu aceeași perioadă din 2022. La acea vreme, vorbeam de doar 1,093 miliarde de euro, după cum se arată într-un document publicat de Bursa de Valori București (BVB).
Ce s-a întâmplat cu profitul Digi RCS RDS
Semne nu foarte bune pentru Digi RCS RDS au venit din partea profitului. Acesta a scăzut de 9,3 ori până la 39,8 milioane de euro. În perioada ianuarie – septembrie 2022, valoarea a fost de 372,4 milioane de euro, dar valoarea respectivă astronomică a fost justificată printr-o acțiune particulară, vânzarea operațiunilor din Ungaria.
„EBITDA ajustată a crescut cu 19% comparativ cu rezultatul din T3 2022, ajungând la 150,4 milioane euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 129,3 milioane euro.Performanţa solidă înregistrată în cel de-al treilea trimestru al anului, în linie cu aşteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în primele nouă luni din 2023. În consecinţă, Grupul a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an, venituri consolidate de 1,238 miliarde euro, o creştere cu 13% faţă de 9L 2022, EBITDA ajustată de 430,3 milioane euro (+16% faţă de primele nouă luni din 2022) şi EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 367,9 milioane euro (+17% faţă de primele nouă luni din 2022)”, se arată în comunicatul companiei.
Cu ce se laudă Digi RCS RDS în 2023
La momentul de față, în cele trei piețe pe care activează, România, Spania și Italia, Digi RCS RDS a depășit 23,2 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU), în creștere cu 15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Portofoliul de servicii pus la dispoziția clienților rămâne neschimbat, servicii de telefonie mobilă și fixă, internet fix, respectiv servicii de televiziune. În România, se bucură de aceleași servicii livrate printr-o rețea de fibră optică de ultimă generație. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet şi telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.
„Rezultatele financiare solide generate de grupul nostru în cel de-al treilea trimestru reflectă succesul iniţiativelor noastre strategice. Performanţa financiară susţinută este rezultatul direct al creşterii puternice a bazei de clienţi, determinată de o creştere substanţială a numărului de RGU în România şi Spania, în special în segmentul mobil, unde am înregistrat o creştere de 19%, respectiv 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, spune Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,6 milioane RGU, o evoluţie de 19% faţă de T3 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creştere de 10%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 4,5 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu şi satelit) a înregistrat o creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piaţa românească a fost de 16,7 milioane de clienţi, în creştere cu 10%.