04 oct. 2023 | 13:38

Decizia care afectează milioane de turiști. Semnal de alarmă. „Suntem revoltați”

ACTUALITATE
Decizia care afectează milioane de turiști. Semnal de alarmă. „Suntem revoltați”

O decizie afectează milioane de turiști străini care ar putea altfel să viziteze România. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a tras un semnal de alarmă în acest sens, reclamând faptul că țara nu este reprezentată la Târgul internaţional de turism de la Paris, ce are loc în perioada 3 – 5 octombrie.

ANAT a atras atenția că aceasta este cea de-a doua oară în care România ratează promovarea la un eveniment important la nivel european, după Târgul de Turism de la Berlin. Reprezentanții asociației susțin că în acest fel nu vor fi atrași niciodată turiști străini în țară.

ANAT dă vina pe Ministerul de resort

Conform ANAT, promovarea României la Paris constă în colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, dar aceasta este în zadar dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul internațional de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Aceștia subliniază că promovarea nu poate avea rezultate în lipsa stabilirii unor parteneriate și dacă nu are cine să vândă.

„Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a reuşit să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris.

Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră.”, a spus vicepreşedintele ANAT, Alin Burcea.

„Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre”

La rândul său,  fostul președinte ANAT Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) și fondator al Comisiei de Incoming a ANAT, a spus că nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important pentru turism din cauza dificultăţilor legate de plăţi.

„Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franţa datorită existenţei unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăţilor la un târg internaţional, nu există nicio scuză. Nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi.

Această situaţie afectează grav imaginea ţării noastre şi şansele noastre de a atrage turişti străini. Asemenea situaţiei participării la alte târguri internaţionale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, ci nu ţara sau compania participantă”, a spus Gheorghe Fodoreanu.

Franța, importantă pentru promovarea turistică a României

Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele șapte state declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de țări precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

„Mulţi turişti străini care vin în România nu au un grad de aşteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacţie este foarte ridicat. Ceea ce dovedeşte că avem nevoie de promovare şi nu trebuie să lipsim de la niciun târg international de turism”, a mai spus Gheorghe Fodoreanu.

ANAT le-a cerut autorităților să depăşească obstacolele care împiedică participarea României la târgurile internaţionale de turism, inclusiv prin demararea schimbării procedurilor. Reprezentanții asociației au precizat că în lipsa promovării la nivel internațional, România va rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an.