02 aug. 2023 | 15:31

De ce nu își cumpără tinerii o casă și refuză să își întemeieze o familie. Studiul care explică tot

ACTUALITATE
De ce nu își cumpără tinerii o casă și refuză să își întemeieze o familie. Studiul care explică tot

Un studiu realizat de Deloitte arată că principalele motive de îngrijorare a românilor din generațiile Millennials și Z sunt costul tot mai ridicat al vieții de zi cu zi, dar și evoluția economiei.

Tinerii români nu mai vor case sau familii

Studiul Deloite Global Gen Z and Millenial Survey 2023 a fost realizat în 44 de țări, inclusiv România.

Tinerii români își amână sau anulează planurile legate de achiziționare unei case și întmeierea unei familii, dar și pe cele profesionale, cum ar fi să ceară o promovare sau o creștere de salariu ori să își schimbe locul de muncă.

În topul preocupărilor tinerilor români se mai află și educația și dezvoltarea abilităților personale și profesionale.

La nivel global, tinerii sunt preocupați în primul rând de costul traiului, dar și de schimbările climatic și rata șomajului.

Mulți își iau al doilea job

58% dintre Millennials și 38% dintre membrii Generației Z din România spun că trăiesc de la un salariu la altul și se tem că nu vor putea face față cheltuielilor lunare, așa că își iau un al doilea loc de muncă cu jumătate de normă sau normă întreagă, pentru a își asigura încă o sursă de venit.

„Studiul relevă că preocupările tinerilor s-au schimbat ușor față de anul trecut. Sunt în continuare îngrijorați de costul traiului zilnic, însă au devenit preocupați și de oportunitățile de dezvoltare, ceea ce subliniază atât dorința de a evolua și de a se menține adecvați pieței muncii, dar și de a-și securiza opțiuni extinse pentru un loc de muncă și de a obține venituri suplimentare în contextul economic actual.

Răspunsul la acest tip de presiune profesională și financiară atrage, însă, epuizare. Acest fapt se confirmă și în studiu, numărul celor care se simt extenuați (burnout) din cauza volumului și a presiunilor de la locul de muncă crescând în ultimul an, de la 42% la 50% în rândurile Millennials și de la 42% la 59% în rândurile Generației Z din România.

Suplimentar, angajații români din generațiile Millennials și Z manifestă în continuare un interes crescut pentru inițiativele legate de sănătatea mintală.

Prin urmare, temele concrete pentru strategiile de recrutare și retenție nu ar trebui să se schimbe semnificativ, angajatorii fiind mai degrabă chemați să le decline în forma optimă pentru perioada pe care o traversăm”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Deloitte România.