28 aug. 2023 | 22:09

De ce nu este bine să publici fotografii cu copiii tăi pe rețele de socializare: campania care îți arată riscurile

ACTUALITATE
De ce nu este bine să publici fotografii cu copiii tăi pe rețele de socializare: campania care îți arată riscurile

O secție de poliție din India a desfășurat o campanie generată de inteligență artificială prin care îi sfătuiește pe părinți să nu fie „colaboratori”,  avertizându-i să nu posteze fotografii cu copiii lor online.

Campania poliției din Assam spune așa: „Like-urile se estompează, dar cicatricile digitale rămân. Protejează-ți copilul de pericole. Fii atenți la ceea ce distribui despre copilul tău pe rețelele de socializare”.

Mesajul este însoțit de o serie de imagini cu copii, generate de inteligența artificială, unii ținând în mână trofee și telefoane mobile.

Copiii nu sunt trofee în rețelele de socializare

„Copiii nu sunt trofee în rețelele de socializare”, se arată într-una dintre legende. „Instantanee ale inocenței, furate de internet”, se menționează, de asemenea.

Alte imagini arată: „Nu le schimbați confidențialitatea pentru atenție pe rețelele de socializare” și „Povestea copiilor tăi, alegerea lor de a o spune”.

Toate acestea vin după ce CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a distribuit un portret de familie pe contul său de Instagram cu fețele a doi dintre copiii săi ascunse cu un emoji. Se pune întrebarea, dacă Zuck ascunde fețele copiilor săi, nu ar trebui să facem cu toții asta?

O altă campanie publicitară din Germania arată o fată care își avertizează părinții să nu distribuie fotografii și videoclipuri cu ea online.

Campania de publicitate, creată de compania de telecomunicații Deutsche Telekom, a devenit virală pentru avertismentul său cu privire la consecințele potențial devastatoare pe care le pot simți părinții care postează online fotografii ale copiilor lor și cât de ușor poate fi manipulată imaginea unui copil de AI.

Adweek raportează că unele studii au estimat că până în 2030, aproape două treimi din cazurile de furt de identitate care afectează o generație tânără vor fi rezultat din această practică.

Cercetările arată, de asemenea, că un copil obișnuit de de cinci ani are deja aproximativ 1.500 de fotografii încărcate online.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele