De ce ești ținta hackerilor: ce spun specialiștii, cum rezolvi problema
Ești ținta hackerilor, pentru că ai parole simple la conturile tale, spun specialiștii.
Mai exact, 24 de miliarde de combinaţii de nume de utilizator şi parole circulau, în 2021, pe pieţele infracţionale online, în creştere cu 65% faţă de cifrele din 2020. Cu toate astea, mulţi utilizatori de internet continuă să fie ținte sigure pentru hackeri și aleg niște parole simple.
Ești ținta sigură a hackerilor dacă ai parole simple
Conform companiei de securitate informatică Eset, „datele de conectare în conturi, precum numele de utilizator şi parola, reprezintă cheile de acces în viaţa noastră online. În ziua de astăzi, amprenta noastră digitală poate cuprinde de la informaţii de conectare la servicii de streaming, servicii bancare online sau de mesagerie şi până la servicii de ridesharing şi conturi de social media. Adesea, în aceste conturi sunt stocate detalii ale cardurilor, pe lângă datele personale. Tocmai de aceea sunt atât de populare în mediul infracţional cibernetic”.
O listă a celor mai slabe parole folosite în 2022, întocmită de către NordPass, arată că, în 30 de ţări, cea mai populară parolă a continuat să fie „password”, cu aproape cinci milioane de înregistrări. Pe locul al doilea s-a situat „123456”, urmată de varianta sa un pic mai lungă: „123456789”. Cu astfel de parole simplu de ghicit, nu e de mirare că acești utilizatori sunt ținta sigură a hackerilor.
De asemenea, în top se mai regăsesc „guest”, „qwerty”, „12345678”, „111111”, „12345”, „col123456” şi „123123”. Cele mai multe dintre conturile care au aceste parole pot fi compromise în mai puţin de o secundă, precizează specialiştii.
Mai mult, numele oamenilor erau, de asemenea, o temă comună, parole precum „Daniel”, „Thomas”, „Iordan”, „Michael”, „Marina” și „Jessica” dovedindu-se a fi populare în lumea vorbitoare de limba engleză.
Așadar, sfaturile specialiștilor, pentru a nu mai fi în pericol pe internet, sunt să îți setezi parole puternice, autentificarea cu doi factori și, desigur, să fii atent pe ce link-uri dai click.