De ce e cea mai proastă perioadă să-ți cumperi mașină: ce arată studiile de piață
Aproape niciodată nu a fost atât de greu să cumperi o mașină nouă sau second-hand în Statele Unite ca astăzi, în ciuda îmbunătățirii problemelor de aprovizionare și a inflației care a început să se echilibreze.
Prețurile tranzacțiilor vehiculelor – prețul pe care ajungi să-l plătești, de fapt, după orice reduceri sau majorări ale dealerului – au urcat mai mult și mai rapid din 2020 decât în orice alt punct, în mai mult de 35 de ani, potrivit datelor recente ale Biroului de Statistică a Muncii, scrie CNN.
Prețurile mașinilor sunt cele mai mari acum
Indicii prețurilor de consum atât pentru mașinile noi, cât și pentru cele second hand – modificările medii ale prețului tranzacției vehiculelor de-a lungul timpului – sunt mult mai mari decât erau acum patru ani, în 2019. Dar mașinile second hand au mult de parcurs înainte de a se apropia de prețurile de vânzare din 2019.
Prețul mediu de tranzacție al unei mașini noi a crescut cu aproape 12.000 de dolari în ultimii cinci ani, potrivit datelor de pe site-ul auto Edmunds.com. Pentru mașinile rulate, prețul mediu de tranzacție este în continuare cu aproape 9.000 USD mai mare decât în februarie 2018.
„Prețurile scad puțin, dar nu scad atât de repede pe cât s-ar spera”, a spus Ivan Drury, directorul de informații de la Edmunds.com.
„Dacă te uiți în urmă sau dacă ai mai făcut o tranzacție în viața ta, toate aceste cifre sunt proaste”.
Cumpărătorii de mașini nu au văzut creșteri de preț ca acestea din anii 1970 și 80. Ceea ce face anii 2020 unici este cât de mult au crescut prețurile mașinilor într-o perioadă scurtă de timp. Pe parcursul celor mai grave 12 luni ale pandemiei de pe piața de mașini second hand, indicele a crescut cu 45%. Nu a existat niciodată o perioadă de 12 luni, de când BLS a început să țină evidențe în 1947, când prețurile mașinilor rulate au crescut mai mult.