22 mart. 2023 | 13:55

Datele personale ale clienților Ferrari, furate de hackeri: ce decizie a luat gigantul, cum se apără

ACTUALITATE
Datele personale ale clienților Ferrari, furate de hackeri: ce decizie a luat gigantul, cum se apără

Ferrari, unul dintre cei mai importanți producători de mașini de lux din lume, a devenit recent ținta unui atac cibernetic de amploare.

Acest atac a vizat datele personale ale unora dintre clienții gigantului. Este ușor de înțeles de ce hackerii au ales să spargă bazele de date ale Ferrari, de vreme ce aici se presupune că se află date personale ale unora dintre cei mai bogați oameni ai lumii, cei care își pot permite o astfel de mașină de lux, evident.

Mai exact, Ferrari pare să fi primit, recent, „o cerere de răscumpărare a anumitor coordonate ale clienţilor săi”, a anunţat producătorul de mașini, într-un comunicat, la începutul acestei săptămâni.

Se pare că hackerii au reușit să obțină acces la anumite date referitoate la clienții Ferrari, spre exemplu: nume, numere de telefon sau adrese de e-mail, însă nu și la cele bancare, de departe cele mai importante în context.

Informația a fost dezvăluită de un purtător de cuvânt al companiei.

„Din câte ştim noi, pentru moment nu s-a divulgat nimic pe Internet. Urmărim situaţia foarte îndeaproape”, a spus, de asemenea, reprezentantul Ferrari.

Ce va face Ferrari, ce decizie a luat

„Din principiu, Ferrari nu va accepta, pentru că plata unor astfel de cereri va finanţa activităţi infracţionale şi le va permite actorilor ameninţării să-şi perpetueze atacurile”, se mai arată în comunicatul cu pricina.

Compania se declară destul de sigură în forțele proprii, afirmând că atacul „nu are niciun impact asupra operaţiunilor întreprinderii noastre”.

În plus, Ferrari a anunțat că imediat ce a primit această cerere de răscumpărare a datelor, „a lansat o anchetă, în cooperare cu o societate de securitate cibernetică internaţională de prim-plan și a informat autorităţile competente”, s-a menționat, în egală măsură.

Totuși, clienții au aflat la timp despre ceea ce s-a întâmplat, de vreme ce CEO-ul Benedetto Vigna le-a trimis acestora scrisori în care i-a informat.

Numai anul trecut, Ferrari a livrat 13.221 de mașini de lux în întreaga lume.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele