Dacia Spring, lider detașat pe ”piața mamă”: ce arată datele despre mașina electrică
Cota de vehicule electrice cu plug-in din Franța a atins 23,8% în februarie, în creștere de la 20,1% anual.
Sistemele electrice complete au crescut, în timp ce hibrizii cu plugin au rămas statici. Volumul total auto a fost de 126.237 de unități, în creștere cu peste 9% față de anul trecut. Dacia Spring a fost din nou cel mai bine vândut model electric.
Rezultatul combinat al pluginurilor din februarie de 23,8% a inclus 15,5% electrice complete (BEV) și 8,3% hibrizi plugin (PHEV). Aceste cote respective se compară cu 20,1%, 11,7% și 8,4%, an la an. Toată creșterea ponderii a venit de la BEV.
Odată cu creșterea cotei hibrizilor fără priză (HEV) (adăugând 2,6% pe an), sistemele de propulsie tradiționale numai cu combustie și-au văzut a patra lună consecutivă cu o cotă de piață sub 50% (49,0%).
Având în vedere că sistemele de propulsie numai pe motorină se află acum la 11,7% cotă și scădeau cu aproximativ 0,5% pe lună recent, ne putem aștepta să scadă la sub 10% cota cândva în timpul verii.
Dacia Spring, lider total
Cel mai bine vândut BEV din februarie a fost din nou Dacia Spring, care a deținut primul loc în ultimele trei luni. Pe locul secund a fost Tesla Model Y, iar Peugeot 208 a ajuns pe locul trei.
Ca de obicei, avem doar date parțiale pentru modelele BEV, așa că nu putem încă detecta sosirea noilor veniți la volume inițiale scăzute de livrare.
Dintre modelele „noi” din top 20, Renault Megane continuă să fie puternic, pe locul 5, deși nu la fel de dominant ca în S2 2022. MG4 continuă să se descurce bine, fiind în top 10 pentru a treia consecutiv luna, pe locul 6.
Aici, pe baza celor trei titluri de bestseller lunare recente, Dacia Spring se află în fruntea clară, o mare îmbunătățire față de locul al 5-lea în perioada septembrie-noiembrie.
Spring se află cu o marjă decentă în fața Tesla Model Y și Renault Megane.
Modelul Y însuși a câștigat un impuls, în comparație cu fereastra de trei luni anterioară, când se afla pe poziția a 5-a. Megane, pe de altă parte, a scăzut cu două locuri în această perioadă, față de liderul anterior.
Iată principalii alpiniști în comparație cu trei luni înainte:
- Dacia Spring urcă de la #5 la #1
- Tesla Model Y a urcat de la #4 la #2
- MG4 de la #13 la #7
Iată modelele care pierd rang:
- Renault Megane a scăzut de la numărul 1 la numărul 3
- Tesla Model 3 a scăzut de la #2 la #6