27 mart. 2023 | 14:25

Dacia doboară noi recorduri în Europa: cât de bine vinde producătorul român

ACTUALITATE
Dacia doboară noi recorduri în Europa: cât de bine vinde producătorul român

Doi dintre câștigătorii mărcilor au fost mașinile electrice Dacia Spring și MG4.

Dacia și MG au fost mari câștigători în Franța, unde inflația îi îndreaptă pe cumpărătorii de mașini private spre modele mai puțin costisitoare.

Dacia Sandero a fost cel mai vândut luna trecută pe piața privată a Franței, care a crescut cu 19%, contribuind la creșterea globală a pieței cu 9,4%.

Hatchback-ul mic Sandero s-a alăturat în clasamentul celor mai bine vândute cinci modele de pe piața privată din Franța de Spring (nr. 3) și Duster (nr. 4), potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

„Marca oferă exact ceea ce clienții privați caută în acest moment”, a declarat Benjamin Kibies, analist auto senior Dataforce, „și anume mobilitate accesibilă atunci când bugetele sunt strânse”.

Când sunt calculate toate canalele de vânzare, Sandero a fost pe locul 3 luna trecută, cu un volum de 4.717, în spatele liderului de piață Peugeot 208 (7.279) și Renault Clio (5.332).

Spring a fost un mare câștigător în februarie, deoarece stimulentele guvernamentale de 5.000 de euro (și până la 7.000 de euro pentru gospodăriile cu venituri mici) au redus prețul mini SUV-ului la aproximativ 15.000 de euro.

Modelele accesibile, cum ar fi MG4 EV, ajută marca chineză să depășească rivalii de lungă durată de pe piață, cum ar fi Suzuki și Mazda.

Volumul total al MG în Franța a crescut cu aproape 300%, până la 1.090 de mașini.

Cel mai bine vândut al mărcii a fost hatchback-ul MG4 full-electric cu 1.004 înmatriculări, dintre care 899 proveneau de pe piața privată, conform cifrelor Dataforce.

Renault schimbă lucrurile

Echipa de conducere a diviziei de motoare pentru cai a Renault urmează să aibă sediul la Madrid, au declarat două surse apropiate subiectului pentru Reuters.

Renault intenționează să-și restructureze activitățile în șase unități separate care includ Horse, un joint venture 50-50 cu Geely pentru a construi sisteme de propulsie pe bază de combustie, inclusiv hibrizi.

Ampere va fi un spin-off al afacerii cu vehicule electrice care ar putea fi listată public în a doua jumătate a anului 2023, în timp ce Power va produce vehicule pe bază de combustie sub mărcile Renault și Dacia, precum și dube comerciale.

Future is Neutral va organiza activități de reciclare și „economie circulară” pentru producătorul de automobile, marca de mașini sport Alpine și unitatea de mobilitate Mobilize formând ultimele două divizii.