04 apr. 2023 | 19:18

Cum se vor afișa prețurile în magazine și farmacii: ce arată proiectul ANPC

ACTUALITATE
Cum se vor afișa prețurile în magazine și farmacii: ce arată proiectul ANPC

ANPC a realizat un proiect prin care clienților li se vor furniza informații clare și ușor de înțeles. Iată ce se întâmplă cu prețurile produselor de la raft.

Astfel, magazinele și farmaciile vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus, ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune.

Așadar, acest proiect de ordin pus recent în dezbatere de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) prevede următoarele: comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât prețul întreg.

Ce s-ar putea întâmpla cu prețurile produselor de la raft

Proiectul de la ANPC stabileşte “condiţiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor”.
Este important de menționat că, pentru a se putea aplica, ordinul trebuie semnat de președintele ANPC și publicat în Monitorul Oficial. Măsurile se vor aplica în termen de 30 de zile de la acel moment.
Ca referință, ANPC propune noile reguli privind afișarea prețurilor produselor în contextul în care a făcut mai multe controale și, „urmare acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”.
Referitor tot la prețuri, după o perioadă de scumpiri agresive, o creștere galopantă a inflației și o scădere masivă a puterii de cumpărare, se pare că începe să răsară soarele și în coșul de cumpărături al românilor. Prețurile la alimente, dacă este să-l credem pe ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, se duc în jos.