17 mai 2023 | 13:56

Cum se vede că ești sărac, de la o poștă: detaliul din casa ta care le arată altora clar că nu ai bani și o duci rău

ACTUALITATE
Cum se vede că ești sărac, de la o poștă: detaliul din casa ta care le arată altora clar că nu ai bani și o duci rău

Sărăcia a bătut în ultimii ani la ușile multor români, iar problemele financiare pe care le întâmpinăm ne determină să ne schimbăm radical comportamentul de consum, pentru a face față cheltuielilor crescute.

Pe fondul crizei costului vieții, cu facturi tot mai scumpe, mâncare piperată la preț și în general costuri crescute pentru orice achiziție sau activitate, românii încep să taie de pe listă cumpărăturile neesențiale.

De exemplu, cei ce se descurcă greu cu banii pot fi observați foarte ușor după un detaliu banal. Acești oameni exploatează la maximum electronicele și electrocasnicele pe care deja le au, evitând să cumpere altele noi până în secunda în care sunt nevoiți să o facă, fiindcă cele vechi se strică.

Cu alte cuvinte, dacă intri în casa cuiva și vezi că mașina de spălat este ruginită, face un zgomot infernal, este cârpită pe ici, pe colo, cu fel și fel de improvizații, este clar că persoana respectivă nu are o situație materială excepțională și că face tot posibilul să amâne cheltuiala achiziționării unui dispozitiv nou.

Cum „te dai de gol” că ești foarte sărac

Problema este că, potrivit sondajelor, foarte mulți români se află acum în această situație. Am ajuns să ne folosim la maximum de dispozitivele pe care le avem și cumpărăm altele noi de-abia când nu mai avem altă soluție, iar toată această situație se datorează problemelor financiare care ne macină bugetele în această perioadă dificilă.

Conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, aproape 70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică.

De asemenea, mai arată analiza citată, 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17% deoarce își doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovații.

„Principalele criterii în funcție de care consumatorii achiziționează electrocasnice au rămas aceleași ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenți în primul rând la preț (70%), la performanță (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), și la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 ani (70%).

Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoțiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menționate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021”, potrivit studiului.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele